آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
شنبه 05 فروردین 1402
کد خبر: 5397
تعداد بازدید: 207

با نمایش آثار مجموعه‌داران شهرستان

موزه آبادان بعد از 8 ماه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی شد

فعالیت موزه تاریخی آبادان پس از هشت ماه مرمت و ساماندهی از سرگرفته شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان شنبه پنجم فروردین‌ماه 1402 اظهار کرد: در راستای مرمت و ساماندهی ساختمان موزه آبادان و محوطه پیرامون، در ماه‌های اخیر نسبت به اصلاح و مرمت جداره‌ها، ترمیم و اصلاح سقف، عایق بام، اصلاح و تکمیل تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، روشنایی و نورپردازی اقدام شد.

غلام‌رضا سلمان‌پور با بیان این‌که موزه آبادان در حال حاضر پذیرای گردشگران نوروزی است افزود: به دلیل استقبال مجموعه‌داران آبادان، به طور موقت آثار گردآوری‌شده از سوی مجموعه‌داران شهرستان، در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

او عنوان کرد: برای ساماندهی موزه آبادان یک طرح مصوب وجود دارد که موزه در مسیر آن در حال حرکت است که با به سرانجام رسیدن این طرح و تکمیل موزه و رسیدن به شاخص‌های لازم، اشیای تاریخی موزه آبادان نیز بار دیگر در ویترین جانمایی خواهد شد  تا به یاری خدا بتوانیم با کیفیت بیشتر پذیرای گردشگران باشیم.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی و شاخص ایران است که بنیان این ساختمان در دهه ۳۰ شمسی شکل گرفته و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او افزود: موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب‌غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع در سال ۱۳۴۰ به بهره‌برداری رسید و در دوران دفاع‌مقدس تعطیل و دوباره از پنجم مهرماه ۱۳۸۲ در سالروز شکست حصر آبادان بازگشایی شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب