آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 09 فروردین 1403
کد خبر: 6138
تعداد بازدید: 152

ثبت بیش از 9 ملیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان از ابتدای نوروز 1403

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به آمار اقامت‎کنندگان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از ابتدای فعالیت ستاد نوروزی 1403 گفت:  در بازه زمانی 24 اسفندماه 1402 تا هشتم فروردین‌ماه 1403، نزدیک به 10 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان به ثبت رسیده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان، جمال عامری‌نسب امروز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه 1403 اظهار کرد: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبدآ ورودی وارد استان میشوند، بین دو تا سه شب است؛ به این معنی که هر گردشگر بین دو تا سه شب در استان ماندگاری دارد؛ از این رو، میزان کل اقامت طی بازه زمانی یادشده در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خوزستان، براساس نفر شب اقامت ( یک گردشگر؛ دو تا سه نفرشب اقامت)، یک میلیون و 403 هزار و 893 نفر به ثبت رسیده است.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان افزود: همچنین دربازه زمانی پیش‌گفته، تعداد بازدید از جاذبهها و ظرفیتهای متنوع گردشگری اعم از فرهنگی، تاریخی و توریستی استان نیز به تعداد 9 میلیون و 435 هزار و 365 نفربازدید ثبت شده است که وضعیت مطلوبی خوشبختانه در این زمینه داریم.

او با بیان این‌که باتوجه به اقلیم مناسب استان در ایام نوروز و برخورداری از هوای مطلوب، می‌توان انتظار داشت که این آمار تا پایان تعطیلات رشد قابل توجهی داشته باشد اضافه کرد: تحقق این مهم، نقش صداوسیما، اصحاب رسانه و کانالهای خبری مردمی را در معرفی چهرهای زیبا و مطلوب از ظرفیتهای خدادادی و انسانساز از خوزستان به جامعه هدف داخلی و خارجی، بسیار پررنگتر مینماید.

عامری‌نسب در ادامه عنوان کرد: حدود 14 درصد از مسافران و گردشگران نوروزی ( 197 هزار و 214 نفر) در اقامتگاههای رسمی دارای پروانه بهرهبرداری شامل هتل، هتلآپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاههای بومگردی، مجتمعهای گردشگری، پارک‌های ملی طبیعت‌گردی و... اقامت دارند و باقی گردشگران و مسافران نیز به تعداد یک‌میلیون و 206 هزار و 679 نفر معادل 86 درصد در سایر ظرفیتهای اقامتی نوروزی استان اعم از غیررسمی و اضطراری شامل کمپینگهای موقت، چادرهای مسافرتی، کلاسهای مدارس، اردوگاهها و قرارگاههای راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالنهای ورزشی، خوابگاههای دانشجویی و غیره اسکان دارند.

او در ادامه به طرح بازدیدهای نظارتی درایام نوروز اشاره و تصریح کرد: از 24 اسفندماه 1402 تا هشتم فروردینماه 1403، 126 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاههای خدماترسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجامشده، 80 بازدید از مراکز اقامتی، 26 بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، 11 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 9 بازدید نیز از سایر واحدهای خدمترسان انجام شده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: در مجموع این بازدیدها، تعداد هفت تذکر و  یک فقره تشویق به ثبت رسیده است؛ ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچیک از واحدهای خدماترسان در سطح استان تا به این تاریخ نبودهایم.
  
او خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروز 1403، نظارتهای مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرت هوائی و گردشگری ادامه خواهند داشت.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب