آخرین به روز رسانی: یک شنبه 18 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: یک شنبه 18 شهریور 1403
شنبه 30 تیر 1403
کد خبر: 6306
تعداد بازدید: 354

اولین گشت مذهبی خوزستان باحضور عکاسان رسانه‌ای برگزار شد

نخستین گشت مذهبی خوزستان با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان و مستندنگاری تعزیه شوش به‌عنوان بزرگترین تعزیه کشور برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این رویداد توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی "توحیدپرواز پاسارگاد" و با حمایت و همکاری معاونت گردشگری و روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، حوزه هنری و گروه عکاسان آفتاب خوزستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی توحیدپرواز پاسارگاد درخصوص اهداف برگزاری این گشت توضیح داد: گردشگری مذهبی (Religious Tourism) یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری فرهنگی است که در آن افراد مختلف به قصد زیارت و بازدید از جاذبه‌های مذهبی سفر می‌کنند و گاهی هم هدف گردشگر فقط آشنایی با فرهنگ ادیان یا تماشای جذابیت‌های معماری اماکن مذهبی است.

ساجده کردستان‌نژادی ادامه داد: در گردشگری مذهبی، گردشگر باحضور در مکان مذهبی و مقدس و یا مشاهده رویدادهای مذهبی و دینی، از آن برای تقرب جستن به خدا و ستایش پروردگار و یا آشنایی با پیشوایان دینی استفاده می‌کند.

این کارآفرین خوزه گردشگری درخصوص علت سرمایه‌گذاری در این نوع گشت‌ها گفت: اهمیت گردشگری مذهبی در ارتباطی است که میان افراد، مکان‌ها و رویدادهای مذهبی ایجاد می‌کند و شخص با سفر به یک مقصد با کاربری مذهبی، با فرهنگ مسلمانان و دین خود آشنا می‌شود و اطلاعات بیشتری هم کسب می‌کند. همچنین این گردشگری باعث حفظ میراث طبیعی و فرهنگی جوامع و رونق اقتصادی مقصد مذهبی می‌شود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری اولین گشت مذهبی خوزستان گفت: گشت مذهبی تعزیه شوش همزمان با روز عاشورا از اهواز به مقصد شوش برگزار شد و مسافران این گشت از عکاسان آموزش‌دیده حوزه هنری استان خوزستان بودند؛ ضمن این‌که سفر با دریافت همه مجوزات موردنیاز همراه با بیمه گشت و راهنمای آموزش‌دیده و با سابقه توسط شرکت توحیدپرواز پاسارگاد برگزار شد.

در ادامه مریم شهاب‌زاده سرپرست گروه عکاسان حاضر در گشت نیز درخصوص برگزاری این رویداد گفت: در جلسه‌ای که حدود دو هفته پیش در حوزه هنری استان خوزستان و باحضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی داشتم، ایده برگزاری گشت‌های تخصصی عکاسی و اصحاب رسانه عنوان و با آن موافقت شد که با هماهنگی شرکت توحیدپرواز پاسارگاد که مهارت مناسب را در برگزاری گشت‌های تخصصی دارد هماهنگی لازم را انجام دادیم و پیشنهاد برگزاری گشت تخصصی عکاسی و یک کار ترکیبی بین هنرمندان و میراث‌فرهنگی و گردشگری تبدیل به ظرفیت بالفعل شد و نتیحه آن برگزاری این‌ گشت تخصصی در روز عاشورا شد.

شهاب‌زاده در ادامه افزود: از همه افرادی که در برگزاری گشت مذهبی عکاسان و اصحاب رسانه همکاری کردند و موجبات شوق و شور در بین عکاسان شدند و آن‌ها را به مشارکت در گشت‌های مذهبی ترغیب و تشویق کردند کمال تشکر را دارم و امیدوار هستم که در سایه تعامل و هم‌گرایی بتوانیم محصولات گردشگری جدیدتری را به سبد گردشگری استان اضافه کنیم.


طراحی و پیاده سازی: راد وب