آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
دوشنبه 05 شهریور 1403
کد خبر: 6350
تعداد بازدید: 35

مواکب تا پایان هفته در شلمچه و چذابه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: ۲۵ موکب در شلمچه و ۲۰ موکب در چذابه در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی تا ۲۵ صفر برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر هستند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حجت‌الإسلام سیدمحمود موسوی اظهار کرد: با توجه به حجم زائران در هنگام بازگشت، برای پذیرایی از زائران هیچ‌گونه مشکل و کمبودی نداریم و مواکب به صورت ۲۴ ساعت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان با اشاره به مدیریت سفر اربعین توسط زائران در سال جاری گفت: با توجه به گرمای شدید هوا از روز ۱۶ صفر شاهد افزایش بازگشت زائران بودیم.

او افزود: همچنین ظرفیت اسکان ۱۰ هزار نفر در شلمچه، ۱۰ هزار نفر در چذابه و ۳۰ هزار نفر درون شهری برای رفاه حال زائران فراهم است.

موسوی با اشاره به استقرار ۸۰۰ موکب مردمی در استان خوزستان به منظور پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی اضافه کرد: فقط در شلمچه ۲۵۰ موکب در فاصله ۶ کیلومتر برپا شده بود.

او بیان کرد: باتوجه به پیش‌بینی انجام‌شده، در اربعین سال جاری هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تأمین نان، گاز و آب آشامیدنی بهداشتی در موکب‌ها نداشتیم و روزانه ۲۵ هزار قالب یخ در استان خوزستان بین موکب‌ها توزیع شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

شلمچه دومین گذرگاه اربعین حسینی در کشور بعد از مهران است.


طراحی و پیاده سازی: راد وب