آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
دوشنبه 05 شهریور 1403
کد خبر: 6351
تعداد بازدید: 76

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان خبر داد

آغاز مرمت بنای تاریخی شاهزاده عبدالله در اندیکا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: مرمت اضطراری بنای تاریخی موسوم به امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین از محل اعتبارات استانی تحت عنوان مرمت اماکن تاریخی شهرستان اندیکا آغاز شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده پنجم شهریورماه 1403 با بیان این‌که بنای امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین (شاهزاده عبدالله) یکی از بناهای باارزش تاریخی و ثبت‌ملی شهرستان اندیکا است افزود: قرارگرفتن این بنا در شیب تند، باعث نفوذ آب‌های سطحی درون ساختمان آن شده است که باتوجه به بررسی و انجام مطالعات حفاطتی و مرمتی اداره  میراث‌فرهنگی  شهرستان اندیکا، اجرای طرح حفاظت اضطراری آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آغاز شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمع‌آوری نخاله‌ها از اطراف ضلع شمالی بنا، استحکام‌بخشی و ساخت دیوار حائل به‌منظور هدایت آب‌های سطحی و نیز مرمت بخشی  از دیوارهای در معرض خطر، از اولویت‌های حفاظتی این اثر هستند.

او یادآور شد: قدمت بنای تاریخی امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین مربوط به دوره تیموری و یکی از آثار شاخص شهرستان اندیکا بوده که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۶۱۲ در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسید.

ارسطوزاده گفت: بقعه‌ امام‌زاده شاهزاده عبدالله (ع) در طبیعت بکر دامنه‌ کوه منار، در شهرستان اندیکا در استان خوزستان، روستای امام‌زاده شاهزاده عبدالله (ع) واقع شده است.

او افزود: منطقه گردشگری و خوش آب و هوای امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین در بخش مرکزی شهرستان اندیکا در استان خوزستان همواره و در طول سال پذیرای گردشگران و زائران از سراسر کشور است.


طراحی و پیاده سازی: راد وب