آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
دوشنبه 05 شهریور 1403
کد خبر: 6355
تعداد بازدید: 53

زائر افغانستانی: شرکت در پیاده‌روی اربعین را مدیون تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی هستیم

یکی از زائران افغانستانی پس از شرکت در مراسم اربعین حسینی و بازگشت به ایران شرکت در پیاده‌روی اربعین و سهولت در این حرکت را مدیون تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست گفت: این همایش سال به سال توسعه پیدا کرده و باعث بیداری امت اسلامی شده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مرتضی هدایت در گفتگویی در مرز شلمچه اظهار کرد: برای بار پنجم در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنم و هربار شاهد گستردگی جمعیت به ویژه حضور جوانان در این مراسم هستم.

این زائر افغانستانی افزود: عاشقان امام‌حسین (ع) از سراسر دنیا در این همایش بین‌المللی شرکت کرده‌اند و آموزه‌های عاشورا، حریت و انسانیت را فرامی‌گیرند.

او، شرکت در پیاده‌روی اربعین و سهولت در این حرکت را مدیون تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: حضور میلیون‌ها انسان از ادیان مختلف الهی در مراسم اربعین، نشان‌دهنده عشق بی‌پایان به امام‌ حسین (ع) و اعتقاد به مکتب و راه حسینی است.

هدایت عنوان کرد: ملت عراق همچون سال‌های گذشته خدمت‌رسانی بسیار خوبی از زائران داشتند که جا دارد از برادران عراقی تشکر کنم.

او بیان کرد: روز به روز بر حجم این پیاده‌روی افزوده می‌شود و قطعاً تحول بزرگی را در دنیا ایجاد خواهد کرد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هرسال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.


طراحی و پیاده سازی: راد وب