آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
چهار شنبه 07 شهریور 1403
کد خبر: 6362
تعداد بازدید: 61

ساماندهی کشفیات فرهنگی محوطه تاریخی دستوا در دستورکار

سرپرست پایگاه میراث‌ملی محوطه دستوا از ساماندهی، مرمت و ثبت اشیاء فرهنگی و گچ‌بری‌های مقابر محوطه میراث ملی دستوا خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا گفت: ساماندهی، مرمت و ثبت اشیاء فرهنگی و گچ‌بری‌های مقابر یافت‌شده از کاوش‌های ادوار گذشته در محوطه میراث ملی شهر تاریخی دستوا، در دستورکار این پایگاه قرار گرفته است.

سرپرست پایگاه میراث‌ملی محوطه دستوا در این‌باره افزود: بخشی از مرمت‌های یادشده توسط کارشناسان مرمت اشیاء، شامل گچ‌بری‌های بجامانده از طاق‌هایی با تزئینات گچی و بخش دیگر شامل ظروف مختلف سفالی که قدمتی قاجاری در محوطه شهر تاریخی دستوا دارند، هستند.

او خاطرنشان کرد: اشیاء و گچ‌بری‌های پیش‌گفته، طی مراحلی و با رعایت شیوه‌نامه‌های لازم و دقت بالا، با نظارت تیم باستان‌شناسی به‌منظور عملیات مرمت به محل کارگاه مرمت این پایگاه در حال انتقال هستند و پس از آن مراحل ساماندهی و ثبت آن‌ها در سامانه مربوط توسط کارشناسان فنی، صورت می‌پذیرد.

مهدوی‌کیا عنوان کرد: اشیاء فرهنگی‌تاریخی بخش مهمی از هویت، تمدن و میراث گذشتگان این کهن‌دیار هستند که این پایگاه همواره سعی بر آن دارد تا با همت، تلاش و تخصص، میراث‌دار و حافظی شایسته از این میراث گران‌بها باشد.


طراحی و پیاده سازی: راد وب