آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 26 شهریور 1403
سه شنبه 13 شهریور 1403
کد خبر: 6374
تعداد بازدید: 129

هنرمند سنگ‌تراش ایذه‌ای:

هرگز درخواست وام 500 میلیونی بلاعوض از میراث‌فرهنگی خوزستان نداشتم

بانوی هنرمند سنگ‌تراش خوزستانی با رد بخش‌هایی از مصاحبه منتشرشده از خود با عنوان "سرگردانی بانوی صنعتگر خوزستانی در پیچ‌وخم میراث‌فرهنگی" در خبرگزاری ایلنا گفت: قسمت‌هایی از این مصاحبه، حرف‌های من نیست و تحریف شده است.
فاطمه بویری در گفتگو با خبرنگار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اظهار کرد: مصاحبه من با خبرگزاری ایلنا درخصوص قول میراث‌فرهنگی خوزستان مبنی بر خرید دستگاه فَسِت برای انجام تولیداتم بود و در آن مصاحبه من بحثی درخصوص اعطای وام بلاعوض 500 میلیونی نداشتم و متأسفانه صحبت‌های من تحریف شد.
 
این صنعتگر ایذه‌ای با رد جمله منتشرشده از خود درخصوص درخواست وام 500 میلیونی بلاعوض گفت: چنین درخواستی اصلا امکانپذیر نیست و من نمی‌توانم چنین درخواست سنگینی از یک ارگان دولتی داشته باشم آن هم بلاعوض! و بعد هم به دلیل محقق نشدن آن بخواهم شاکی بشوم.
 
بویری افزود: صحبتی هم که با آقای ضرغامی وزیر پیشین میراث‌فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران سال گذشته داشتم و بخشی از ویدیوی آن ‌گفت‌وگو به‌صورت تقطیع‌شده در خبر مربوط به مصاحبه من در ایلنا منتشر شده است، فقط و فقط مبنی بر درخواستم برای خرید و تهیه دستگاه برایم بود که وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی قول پیگیری دادند که این موضوع در اسرع وقت حل شود و در آن‌ گفت‌وگو زمانی برای آن تعیین نشد و نقل قول انجام شده از سوی من در مصاحبه یادشده درخصوص قول یک ماهه صحت ندارد و من چنین صحبتی نکردم.
 
او با بیان این‌که گلایه من صرفاً از طولانی شدن روند موضوع بود گفت: با پیگیری‌هایی که در یکی دو روز گذشته انجام دادم، متوجه شدم که در مدت‌زمان طی‌شده از نمایشگاه گردشگری تهران تا اکنون، اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان پیگیر موضوع خرید دستگاه مورد نیاز برای ایجاد و توسعه این رشته صنایع‌دستی در شهرستان ایذه بوده و به دلیل شرایط و الزامات خرید از راه سامانه تدارکات دولت این مهم اتفاق نیفتاده است و باتوجه به این‌که دستگاه به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود، روند اداری خرید دستگاه برای اداره شهرستان درحال انجام است.
 
این هنرمند خوزستانی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که کردم، پی بردم که میراث‌فرهنگی براساس قانون می‌تواند دستگاه را نه برای شخص من بلکه برای رونق این رشته صنایع‌دستی و استفاده همه صنعتگران این رشته خریداری کند و در محل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قرار دهد که خوشبختانه بنا شده اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان این دستگاه را خریداری و در محل اداره ایذه نصب کند تا من و سایر صنعتگران این رشته در همان محل برویم و فعالیت‌مان را دنبال کنیم و مشکل خاصی هم نیست.


طراحی و پیاده سازی: راد وب