آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
دوشنبه 28 دی 1394
کد خبر: 1485
تعداد بازدید: 2890

اعطای تسهیلات به سایتهای فعال درتجارت الکترونیک صنایع دستی

نخستین نشست هم اندیشی تجارت الکترونیک صنایع دستی کشور با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، گروههای تجاری فعال در عرصه صنایع دستی و نیز دارندگان وب سایت های تجارت الکترونیک و نیز جمعی از مدیران کل این معاونت با محوریت توسعه تجارت الکترونیک ظهر روز گذشته 27دی ماه در سازمان برگزارشد.
اعطای تسهیلات به سایتهای فعال در
تجارت الکترونیک صنایع دستی













نخستین نشست هم اندیشی تجارت الکترونیک صنایع دستی کشور با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، گروههای تجاری فعال در عرصه صنایع دستی و نیز دارندگان وب سایت های تجارت الکترونیک و نیز جمعی از مدیران کل این معاونت با محوریت توسعه تجارت الکترونیک ظهر روز گذشته 27دی ماه در سازمان برگزارشد.

به گزارش میراث آریا(chtn )؛ در این نشست بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان ضمن تبریک آغاز مرحله اجرایی طرح برجام و لغو تحریمها ونیزخوش امد گویی به میهمانان که از گروههای تجاری فعال در عرصه صنایع دستی و صاحب امتیازان ودارندگان وب سایتهای تجارت الکترونیک درکشور بودند ؛ به بیان اهمیت و جایگاه صنایع دستی کشور در جهان و در بین کشورهای رغیب در این عرصه پرداخت و گفت : خشبختانه دستگاه دیپلمایی کشور توانست با تلاش و سعی خود به وعده هایی که داده بود جامه عمل بپوشاند و امروز وظیفه و نوبت دستگاههای اجرایی و اقتصادی کشور است که بتوانند انچه را که در طول تحریمها از دست رفته را به کشور بازگردانند .
وی افزود : امروز تجارت الکترونیک بخش مهم و قابل توجهی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده ودر اینده هم سهم بزرگ وگسترده ای را بر عهده دارد ودر اینده نزدیک بیش از 50% از تجارت را در کشور ما به خود اختصاص می دهد .
وی ادامه داد: در سالهای اخیر رشد تجارت الکترونیک در کشور ما کم بوده اما بنظر می رسد در اینده رشد قابل توجهی را در این شیوه از تجارت و دادوستد شاهد هستیم . دو سال ونیم پیش که دولت یازدهم مقوله تجارت الکترونیک را مطرح ساخت شاید هیچ فروشگاه مجازی در این حوزه نداشتیم که به عرضه صنایع دستی مشغول باشد اما امروز 170 فروشگاه فعال داریم که مطمئن هستیم افزایش هم پیدا کند . در این راستا خوشبختانه در تولید مشکلات زیادی نداریم و بیشتر مشکل ا مروز در تجارت وفروش است و اگر تجارت وفروش گسترش یابد حوزه تولید می تواند همگام با ان پیش بیاید .
نامور مطلق تاکید کرد: رشد تجارت الکترونیک ما شاید همگام با سایر صنایع مان نباشد اما رشد خوبی درسالهای اخیر داشته ایم به ویژه در عرصه فروش صنایع دستی اما ما بدنبال راههایی برای توسعه تجارت الکترونیک صنایع دستی هستیم . علیرغم نظر بعضی که معتقد هستند تا کالایی از جنس صنایع دستی دیده و لمس نشود به فروش نخواهد رسید اما امروز میبینیم نسل های جوان بیشتر ملزومات خود را از طریق سایتهای مجازی خریداری می کنند .
معاون صنایع دستی سازمان اضافه کرد: ما در عرصه صنایع دستی در زمره 30 کشور اول و بزرگ دنیا هستیم و جایگاه تجاری خوبی هم داریم ؛ شهر اصفهان ما تنها بعنوان یک شهر جهانی و بعنوان پایتخت صنایع دستی دنیا شهرت پیدا کرده است و تنها شهر جهانی دیگر همپایه و همسان با آن شهر جیپور در هند است به این معنی که ما کم کم درحال شناخته شدن در دنیا هستیم. امیدواریم با توسعه این جلسات چالشهای صنعتی و مالی، تجاری ، زیر ساختها ، حمل ونقل وساختارهای مدیریتی و حقوقی را در عرصه تجارت الکترونیک صنایع دستی با همت و توانایی بیشتری حل و فصل کنیم.
در ادامه این نشست پویا محمودیان معاون تجارت و بازرگانی معاونت صنایع دستی نیز درراستای توسعه تجارت الکترونیک در سایتها گفت: معاونت صنایع دستی سازمان قصد دارد به منظور ارتقاء جایگاه صنایع دستی در سایتهای مجازی و تجارت الکترونیک مبادرت به اعطای تسهیلات به سایتهای بزرگ و فعال بنماید که با این تسهیلات سایتهای خودشان را گسترش دهند .
مهدی بوترابی مدیر عامل شرکت اسیا کام درادامه این نشست گفت: تامین مالی یکی از مهمترین موضوعات در سر راه توسعه تجارت الکترونیک است اما متاسفانه می بینیم بانکها به عوض تامین مالی سرمایه را از بازارها جمع و ان را در اختیار صنایع بزرگتری مثل خودرو سازان می گذارند ؛ اما شرکت هایی هم هستند که در این خصوص سرمایه گذاری انجام می دهند ؛ تامین مالی جمعی نیز نوعی جمع اوری سرمایه های لازم است اما امروزانواع خاصی از این مارکتینگ نیز مانند صنعت فرش و کارگاههای بافندگی رواج دارد.
وی افزود: اتفاق فوق العاده و استثنایی که با ان روبرو هستیم ورود تجارت الکترونیک بشکلی است که می تواند تمام حوزه های صنایع دستی را یاری کرده و پوشش دهد و این زنجیره در این نقطه در حال تکمیل است. شما با این موضوع مواجه شده یا می شوید که شرکتهایی از کوچک به بزرگ و شرکتهای بزرگ بین المللی در اینده محتاج به نحوه هایی از تجارت الکترو نیک خواهند بود .
در بخش دیگری از این نشست رسولی کارشناس فرهنگی شرکت تجارت الکترو نیک دیجیکالا که با همراهی محمدی مدیر عامل این شرکت در این نشست حضور پیدا کرده بود گفت: اردیبهشت ماه امسال رشته صنایع دستی را در زیر مجموعه کالاهای دیجیکالا اضافه کردیم و دلیل ان علاقه شخصی به مقوله صنایع دستی کشور از یک طرف و اهمیت اجتماعی این صنعت در کشور بود و این امکان فراهم شد تا تولید کننده خوب کارگاههای داخلی بتواند کالای خودرا در حوزه تجارت سایت مجازی الکترونیک بفروش برساند در ابتدا ما صنایع دستی را بیشتر و شاخص تر از انچه بود درسایت مطرح کردیم ؛ اما این مقوله امروز درسایت ما کاملا پر فعالیت و قابل توجه شده است .
وی افزود: در این سایت مخاطبین ما بیشتر جوانها هستند که در مقایسه با تجارتهای سنتی کشور که ریشه دار تر هستند قدری مهجور و غریبه بنظر می رسد . حجم زیادی از مخاطبین سایت ما شاید حتی تفاوت صنایع دستی از هم را نمی دانستند که لازم بود برای گسترش ان چند کمپین کوچک برگزارشود و حالا سطح شناخت و مخاطبین خیلی بهتر و بیشترشده است اما تا تامین وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم .
دیگر میهمان جلسه رجایی پور مدیر بخش بازاریابی فضاهای مجازی بود که درادامه گفت : ضرورت دارد ما دو محوررا در فضا های مجازی و توسعه کسب وکارها در ان چک کنیم یکی اینکه توسعه کسب و کار مورد نظر در این فضا چه کمکی می تواند به فعالان این بخش بنماید و دوم اینکه کیفت ان در طول زمان تغییراتی را در فضای کسب و کار نسبت به زمان قبل از ان بوجود اورده است یا نه .البته باید دیدگاههای خودمان را هم تاحدی توسعه بدهیم ودر عرصه تجارت و تبلیغ موبایلی هم توجه کنیم تا تاثیر شگرف و فراوان ورود به عرصه تجارت الکترونیکی را مشاهده نماییم .
در ادامه حمد اله رستمی نماینده وزارت بازرگانی دیگر کارشناس حاضر در این جلسه ضمن تشکر از برپایی این تشکل گفت : سایتها توانسته اند فاصله هارا بین تولید کننده ؛ فروشنده ومشتری کم کنند و روش دیگر استفاده از ظرفیتهای انسجام یافته در قالب تعاونی ها است که علاوه بر ساده شد ن ارتباط با مشتری از این طریق از پراکنده شدن سرمایه های کوچک هم جلو گیری میشود .
وی ادامه داد: بسیاری از تعاونی ها توانسته اند با قرار گرفتن در شرایط و موقعیت ایده ال امکان عرضه صنایع دستی یا هر نوع دیگر از تولیدات را هر چه بهتر فراهم کنند که در شکل تعاونی تجارت از طریق سایت های تجارت الکترونیکی و فروشگاهی یکپارچه هم تسهیل خواهد شد.
بخش پایانی این نشست به پرسش ها و پاسخ ها اختصاص داده شد که در آن صاحبان شرکتهای تجارت الکترونیک و دارندگان وب سایتهای تجاری فعال در زمینه صنایع دستی در این فرصت به بیان تجربیات ؛ نظرات ؛ مشکلا تی که با انها مواجه بوده اند و بررسی موارد چالشهای قابل پیش بینی پرداختند. 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب