آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 04 فروردین 1396
کد خبر: 2121
تعداد بازدید: 798

لزوم تامین زیرساخت های متناسب با آثار تاریخی و باستانی

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شوش گفت: شوش نگاه و توجه ویژه ای را می طلبد و قطعا اگر زیرساخت های متناسب با ارزش آثار تاریخی و باستانی آن را فراهم کنیم آن وقت آمار دو میلیونی مهمانان چند برابر می شوند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شوش:

 لزوم تامین زیرساخت های متناسب با آثار تاریخی و باستانی

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شوش گفت: شوش نگاه و توجه ویژه ای را می طلبد و قطعا اگر زیرساخت های متناسب با ارزش آثار تاریخی و باستانی آن را فراهم کنیم آن وقت آمار دو میلیونی مهمانان چند برابر می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، رضا نجاتی با تبریک سال نو اظهار کرد: میراث فرهنگی همکاری خوبی با ستاد نوروزی داشته که از این بابت تقدیر و تشکر می کنیم. خوزستان حتی در ایام تابستان نیز مورد توجه مهمانان نوروزی بوده و علاقمندان خاص به خود را در تمامی فصول سال دارد.

وی افزود: خوزستان استان چهار فصل است و هر فصل می تواند یک میزبان خوب و شایسته برای مهمانان نوروزی باشد. در رابطه با ستاد نوروزی با زحمات میراث فرهنگی در سطح استان و شهرستان به صورت منظم تشکیل جلسه داده و کارها به خوبی پیش رفت.

رئیس ستاد اجرایی سفر شوش تصریح کرد: کار خود را همزمان با جلسات استانی ستاد نوروز شروع کردیم.

نجاتی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از مهمانان صورت می گیرد، گفت: شب گذشته طی بازدید از ستاد اسکان آموزش و پرورش با یکی از مهمانان نوروزی صحبت کردم که در جواب به مهمان نوازی و امکانات اعلام کرد به خاطر برخورد خوب و منسجم ستاد اسکان شهرستان شوش دوباره به این شهرستان آمده ایم.

وی بیان کرد: ورودی اندیمشک را هم مورد بازدید قرار دادیم که علاوه بر مهمان نوازی از مهمانان نوروزی پذیرایی هم می کردند. راهنمایان مختلفی هم بحث راهنمایی آنها را بر عهده دارند و نقاط مختلف شهری را به آنها معرفی می کنند.

رئیس ستاد اجرایی سفر شوش عنوان کرد: یادمان دفاع مقدس فتح المبین و چغازنبیل هر ساله به دلیل اهمیت کار محل برگزاری جلسات مختلف ستاد نوروزی هستند. از همه دستگاه ها خواستیم تا تمام امکانات خود را برای میزبانی خوب بسیج و گاها اهالی روستاها نیز همکاری خوبی با ستاد دارند.

نجاتی یادآور شد: شوش یکی از شهرهایی است که به واسطه آثار تاریخی متعدد ولی پراکنده نیازمند نگاه بیشتر است و باید زمینه و ظرفیت بیشتری برای میزبانی از مهمانان را در این شهر فراهم کنیم تا به خوبی پذیرای گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: حفاظت از میراث فرهنگی در شوش با توجه به تعدد آثار، پراکنده بودن و ارزشمند بودن آن خیلی مهم است و چون مورد توجه افراد سودجو هم هست کاری سخت و دشوار محسوب می شود.

رئیس ستاد اجرایی سفر شوش با بیان اینکه در خوزستان سه اثر ثبت جهانی داریم که دو مورد از آنها در شوش واقع شده گفت: بنابراین باید توجه بیشتری شود تا از این میراث فرهنگی ارزشمند به خوبی حفاظت کنیم.

نجاتی در ارتباط با ثبت جهانی شدن آثار تاریخی و باستانی در شوش گفت:جلسات بسیاری برگزار شده و خوشبختانه همه مردم و مسئولان پای کار آمدند. به هر حال آثار تاریخی و هفت هزار ساله شوش باید به خوبی حفاظت شوند و این شهرستان از لحاظ نیروی انسانی و اعتبارات نیازمند توجه ویژه است.

وی اضافه کرد: شوش نگاه و توجه ویژه ای را می طلبد و قطعا اگر زیرساخت های متناسب با ارزش آثار تاریخی و باستانی آن را فراهم کنیم آن وقت آمار دو میلیونی مهمانان چند برابر می شوند.

رئیس ستاد اجرایی سفر شوش گفت: شهرستان شوش 215 هزار نفر جمعیت و خود شهر شوش 60 هزار نفر جمعیت دارد. برای میزبانی از مهمانان نوروزی 410 کلاس درس و همچنین بیش از 100 چادر در پارک ها مستقر کردیم.

نجاتی خبر داد: مصلا و سالن های ورزشی نیز برای میزبانی از مسافران نوروزی مهیا شده تا در شب هایی مثل شب گذشته که بارندگی داریم و امکان اسکان در چادر کمتر فراهم است، میزبانی آنها را در این اماکن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان شوش در روز امکان پذیرش بیش از 45 هزار نفر مهمان نوروزی را دارد، خبر داد: نانوایی سیار، تأمین امنیت، برق، سرویس های بهداشتی و نمازخانه سیار از جمله اقداماتی است که در اماکن عمومی اسکان مسافران نوروزی انجام داده ایم.

رئیس ستاد اجرایی سفر شوش در پایان با اشاره به اینکه کاروان های راهیان نور اسکان مستقلی از مسافران نوروزی دارند، بیان کرد: فتح المبین جزو یادمان های شاخص خوزستان است و از 15 مهر روزانه میزبان یک هزار و 500 دانش آموز در قالب کاروان های راهیان نور، بعد میزبان دانشجویان این کاروان و در ایام نوروز نیز میزبان  کاروان های راهیان نور آزاد و مردم به صورت شخصی هستیم.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب