آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
یک شنبه 11 تیر 1396
کد خبر: 2211
تعداد بازدید: 825

تسهیل راه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری/ خانه مسافر در استان فرصت است

استاندار خوزستان بر تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد:
تسهیل راه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری/ خانه مسافر در استان فرصت است

استاندار خوزستان بر تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان؛ نخستین جلسه کارگروه گردشگری استان با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان، عصر دیروز (شنبه 10 تیرماه) در محل استانداری خوزستان برگزار شد.
غلامرضا شریعتی در این کارگروه بر تسهیل راه برای ورود سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری باید همه دستگاه های اجرایی برای تسهیل روند سرمایه گذاری تلاش کنند.
وی با اشاره به زمان بر بودن استعلام ها از سوی بسیاری از دستگاه ها به عنوان موانع سرمایه گذاری در استان افزود: در استان خوزستان از 21 سازمان باید استعلام شود که این امر منجر به نارضایتی و ناکامی در سرمایه گذاری ها شده است.
شریعتی با اشاره به بررسی طرح جامع منطقه گردشگری تنگ تکاب در بهبهان و تصویب آن بیان کرد: این طرح چند ماه است که مطرح شده و تقریبا مراحل آخر بررسی آن طی می‌شود که به چند ایراد محیط زیستی برخورد کرده البته این ایرادات قابل برطرف شدن هستند. با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 100 میلیارد تومان منطقه نمونه گردشگری در آن منطقه انجام می‌شود که شرایط زیست، رفاه و سرانه فضای سبز را بالا می‌برد برای همین باید تلاش شود چنین کارهایی گسترش یابد و روند سرمایه گذاری آن‌ها در استان تسهیل شود.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به طرح ایجاد سایت موزه چگاسفلی توضیح داد: در طرح چگاسفلی متخصصان میراثی بسیاری همکاری کردند و به جرات می توان گفت که این منطقه از یک گورستان تاریخی کم نظیر با قدمتی بالغ بر 6 هزار سال برخوردار است که بنا شده متولیان این طرح پیشنهادات خود را به سازمان برنامه بودجه ارائه دهند تا ظرف یکماه آینده اقدامات لازم برای آن انجام شود و ظرف 2 سال موزه منطقه‌ای در آن احداث شود و روند را به سمت ثبت جهانی پیش ببریم.
وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منطقه چگاسفلی بیان کرد: این منطقه می‌تواند بسیاری از مناطق میراثی دیگر را تحت شعاع خودش قرار دهد.
محوطه باستانی تل چگاسفلی در دشت زیدون (زهره) و در حاشیه جنوبی رودخانه زهره یکی از وسیع‌ترین محوطه‌های پیش از تاریخی در جنوب غربی ایران است. در این محوطه گورستانی کشف شد که دریافت‌های اولیه باستان‌شناسان نشان می‌دهد که سنت تدفین در تل چگاسفلی واقع در جنوب غربی ایران منحصر به فرد بوده و نظیر آن در هیچ مکان دیگری پیدا نشده است.
شریعتی با اشاره به تصویب طرح خانه مسافر در استان خوزستان بیان کرد: هر چه قانون درباره خانه مسافر بگوید اجرا می‌شود و در شهرهایی مانند ایذه و شوشتر در حال انجام است اگرچه سعی ما بر این است تا به خانه مسافر به عنوان یک فرصت در استان نگاه کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی گفت: سه روستای شوکول حاجی وند در اندیکا، لیوس در دزفول و پامنار در جوار سد دز به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی انتخاب و معرفی شده اند. همچنین سه روستای لیوس و خماط و کهباد2 نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان انتخاب شده اند که معیار انتخاب آنها نیز ظرفیت صنایع دستی، آثار طبیعی و تاریخی و گردشگری است.
خسرو نشان با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه گردشگری روستایی افزود: در بخش نخست روستاهای هدف تعیین شده با برنامه ریزی، شناسایی، معرفی و آموزش در راستای تولید و اشتغال جوامع محلی فعال خواهند شد و پس از آن دیگر روستاهای شناسایی شده در دستور کار قرار خواهند گرفت.
گفتنی است نخستین جلسه کارگروه گردشگری استان با موضوعات بررسی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری تنگ تکاب بهبهان، بررسی ایجاد سایت موزه چگاسفلی بهبهان، معرفی و تصویب روستاهای هدف صنایع دستی و بررسی موضوع اعلام محاسبه مالیات بر ارزش افزوده هتل های استان برگزار شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب