آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد خبر: 2569
تعداد بازدید: 614

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

تلاش متولیان و عوامل برگزاری نمایشگاه گردشگری شایسته احترام است

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تلاش مجموعه متولیان برپایی اولین نمایشگاه گردشگری استان در راستای معرفی هرچه بهتر استان را شایسته عنوان و تأکید کرد: باید به این تلاش‎ها احترام گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
تلاش متولیان و عوامل برگزاری نمایشگاه گردشگری شایسته احترام است

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تلاش مجموعه متولیان برپایی اولین نمایشگاه گردشگری استان در راستای معرفی هرچه بهتر استان را شایسته عنوان و تأکید کرد: باید به این تلاش‎ها احترام گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علیرضا ایزدی در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان که جمعه شب (21 اردیبهشت‎ماه 97) در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد با بیان این‎که این رویداد توسط اداره‎کل میراث فرهنگی استان و با همکاری بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه‎ آغاز و فرصتی بود تا بتوانیم قابلیت و توان خود را به بهترین نحو به نمایش بگذاریم و خوزستان را از منظر گردشگری بهتر از گذشته معرفی کنیم.

او با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری این نمایشگاه به صورت سالانه اظهار کرد: درخصوص تقویم برگزاری این نمایشگاه باید در وهله اول به یک جمع‎بندی برسیم؛ ما در تقویم هفته‎های مرتبطی همچون هفته میراث فرهنگی در اواخر اردیبهشت، هفته صنایع دستی در اواخر خرداد و هفته گردشگری در اوایل مهرماه را داریم که می‎توان با برنامه‎ریزی، از این زمان‎ها بهره کافی برای برگزاری رویدادها را برد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تأکید کرد: شرط لازم و کافی برای رونق و توسعه گردشگری پایدار در استان خوزستان، استمرار برگزاری این نمایشگاه با ارتقاء سطح کمی و کیفی، گنجاندن آن در تقویم سالانه و گام برداشتن با قدرت بیشتر در این حوزه است.

ایزدی با بیان این‎که باید نیم‎نگاهی نیز به برگزاری این نوع نمایشگاه‎ها در سطح استان داشته باشیم افزود: در کنار این موضوع باید در سطح ملی نیز همواره با قدرت حضور داشته باشیم.

او اضافه کرد: در حوزه بین‎المللی نیز برای معرفی استان خوزستان به عنوان پایلوت مناسب به ویژه در فصولی که استان‎های دیگر به دلیل شرایط اقلیمی درگیر موضوع نیستند، می‎توان با یک معرفی خوب، محوریت خوبی در گردشگری زمستانه داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه اظهار امیدواری کرد: با حمایت استاندار خوزستان بتوانیم دو رویداد بزرگ را در سال 97 در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و نیز نمایشگاه سراسری گردشگری داشته باشیم تا بخشی از دغدغه بزرگ ما برای نشان دادن چهره‎ای دیگر از خوزستان مرتفع شود و بتوانیم خوزستان را بهتر از گذشته معرفی کنیم.

او تلاش مجموعه میراث فرهنگی و بخش خصوصی در برپایی اولین نمایشگاه گردشگری استان را در راستای همین امر دانست و عنوان کرد: ما به این تلاش‎ها احترام می‎گذاریم و امیدواریم در دو رویداد پیش‎رو در حوزه صنایع دستی و گردشگری بتوانیم خوزستان را بیش از پیش معرفی کنیم.

ایزدی در پایان با تقدیر از تأسیسات و مؤسسات گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های مردم نهاد که با برپایی غرفه در این نمایشگاه در راستای معرفی بهتر استان گام برداشتند، ابراز امیدواری کرد: با همت، تلاش و همدلی بتوان چهره جدیدی از خوزستان که همه ایرانی‎ها به آن مدیون هستند را ارائه داد.

نخستین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان پنجشنبه و جمعه 20 و 21 اردیبهشت‎ماه 97 با هدف معرفی مؤسسات، تأسیسات، فعالان حوزه گردشگری و نیز هنرمندان صنایع دستی و همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی آیینی در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب