آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
شنبه 10 شهریور 1397
کد خبر: 2667
تعداد بازدید: 961

/پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست/

دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق

بعد از اولین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق و قرار گرفتن خوزستان در جمع برترین استان‎های برگزارکننده، دومین شب فرهنگی خوزستان با حضور گسترده مردم در برج میلاد برگزار و پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست.

/پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست/

دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق

 

بعد از اولین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق و قرار گرفتن خوزستان در جمع برترین استانهای برگزارکننده، دومین شب فرهنگی خوزستان با حضور گسترده مردم در برج میلاد برگزار و پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست.

 

به گزارش روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بعد از اولین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق و قرار گرفتن خوزستان در جمع برترین استانهای برگزارکننده، دومین شب فرهنگی خوزستان در این جشنواره، شامگاه گذشته نهم شهریورماه ۹۷ با حضور گسترده مردم در برج میلاد برگزار و پایتخت، شکوه خوزستان را به تماشا نشست.

 

هموطنان بسیاری از اقصینقاط ایران در برج میلاد حضور پیدا کردند تا برنامه شبهای فرهنگی خوزستان را نظارهگر باشند.

 

نمایش آیین قهوه عربها، ارائه صنایع دستی مختلف از جمله چرمدوزی، بدلیجات، منبتکاری، گلیمدوزی، کپوبافی و حصیربافی، طبخ انواع غذاهای سنتی خوزستان و برپایی سیاهچادر از محورهای اصلی دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق بود.

 

در این برنامه ابتدا مستند شب فرهنگی خوزستان در تاریخ 23 مردادماه برای حاضران به نمایش گذاشته شد و سپس علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ضمن خیرمقدم به مهمانان از توانمندیها و ظرفیتهای این استان صحبت کرد.

 

اجرای گروه میسان، اجرای دیدار محمودی خواننده محبوب بختیاری، اجرای قطعه بختیاری ـ عربی با اجرای حامد نیسی، اجرای موسیقی محلی بهبهانی و موسیقی محلی لُری نیز از جمله مهیجترین برنامههای دومین شب فرهنگی خوزستان بود.

 

اجرای موسیقی محلی عربی توسط سعید سیاحی، اجرای زوج شاهنامهخوان بختیاری، اجرای موسیقی محلی دزفول و اجرای گروه بندری مروارید سیاه نیز از دیگر برنامههای دومین شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چارسوق بود که شبی شاد و خاطرهانگیز را برای هممیهنان رقم زد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب