آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 10 آذر 1397
کد خبر: 2757
تعداد بازدید: 752

راهکارهای ارتقاء و ساماندهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد

در جلسه شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوش، طرح فنی موزه شوش، ساماندهی فضای این موزه و طراحی دانشکده باستان‎شناسی شوش، مورد بررسی قرار گرفت.

راهکارهای ارتقاء و ساماندهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در جلسه شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوش، طرح فنی موزه شوش، ساماندهی فضای این موزه و طراحی دانشکده باستانشناسی شوش، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، جلسه شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوش با حضور مدیران حوزه میراث فرهنگی این شهرستان و اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در محل سالن کنفرانس پایگاه واقع در قلعه باستانشناسی شوش برگزار شد.

 

این جلسه پیرامون طرح فنی موزه شوش، ساماندهی فضای موزه و همفکری در راستای طراحی دانشکده باستانشناسی شوش انجام شد.

 

در این جلسه همزمان با بررسی مشکلات و نیازهای موزه و محوطه میراث جهانی شوش از منظر فنی، درخصوص طراحی کاربردیتر این مکان‎ها جهت رفاه حال بازدیدکنندگان و گردشگران و همچنین طراحی بخشهای تخصصی به منظور آموزش و سرگرمی کودکان با مضامین آشنایی با مواریث فرهنگی و جهانی در قالب فضاهای اختصاصی کودکان، پیشنهادهایی ارائه و راهکارهای مهندسیای نیز جهت ارتقا موزه باستانشناسی شوش و ساماندهی فضای موزه، ارائه شد.  

 

همچنین باتوجه به تعاملات دوجانبه و مستمر حوزههای میراث فرهنگی شوش با دانشکده باستانشناسی شوش همفکریهایی به منظور طراحی اصولیتر فضای این دانشکده در جلسه شورای فنی پایگاه انجام شد.

 

گفتنی است پس از این نشست، اساتید دانشگاه شهیدچمران اهواز با حضور و همراهی بیژن حیدریزاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش و رضا چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان، بازدیدهای میدانی را از قلعه، موزه، مخزن اشیاء تاریخی و محوطه میراث جهانی شوش ترتیب دادند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب