آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 14 فروردین 1398
کد خبر: 3012
تعداد بازدید: 845

‍ بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از 2 اقامتگاه بومگردی در شوش

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به منظور بررسی وضعیت اقامتگاه‎ها و نحوه تکمیل وسایل معیشتی و پذیرایی برای گردشگران از دو واحد اقامتگاه بومگردی بهره‎برداری‎شده در روستای خماط از توابع شهرستان شوش بازدید کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سیدحکمت‎اله موسوی در جریان سفر به شهرستان شوش از اقامت‎گاه‎های بومگردی "ابوعلی" و "شب‎های چغازنبیل" در روستای خماط دیدن کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این مراکز گردشگری قرار گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان طی این بازدیدها در گفت‎وگو با بهره‎برداران بخش خصوصی این دو اقامتگاه، در جریان مسائل و مشکلات این گونه فعالیت‎ها قرار گرفت و از بخش‎های مختلف آن‎ها بازدید کرد.
 
موسوی همچنین در این بازدید با گوشزد کردن نقاط ضعف و کاستی‎های این مراکز، از بهره‎برداران آن‎ها خواست تا با برطرف کردن این موارد و تکمیل وضعیت معیشتی اقامت‎گاه‎های خود، در راستای رضایت گردشگران و مسافران گام بردارند. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ضمن استقبال از فراهم‎آوری این‎گونه اقامتگاه‌ها، ایده راه‎اندازی اقامتگاه‎های بوم‎گردی در کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: اداره‎کل میراث فرهنگی استان از کسانی که متقاضی احداث اقامتگاه بوم‎گردی در سطح خوزستان هستند استقبال می‎کند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.
 
درخور ذکر است، اقامتگاه‌های بوم‎گردی خانه‌های روستایی یا اماکن تاریخی‎ای هستند که به همت بخش خصوصی مرمت و راه‎اندازی می‌شوند و هدف آن‎ها پاسداشت فرهنگ بومی و سنتی منطقه است. بوم‎گردی یا اکوتوریسم، بازدید مسئولانه از زیست‎بوم یک منطقه است به گونه‎ای که هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشود. اقامتگاه‎های بوم‎گردی صرفاً محلی برای اسکان و اقامت نیستند، بلکه خود این اماکن دارای جاذبه‌هایی برای گردشگران هستند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب