آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 15 آبان 1398
کد خبر: 3342
تعداد بازدید: 420

تأکید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بر معرفی هرچه بیشتر آثار ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، آثار ثبت جهانی این استان را بالاترین ظرفیت گردشگری در این منطقه از کشور برشمرد و بر معرفی هرچه بهتر این آثار تأکید کرد.
 
 
سیدحکمت‎اله موسوی در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که بعدازظهر امروز چهارشنبه 15 آبان‎ماه 98 در محل پایگاه سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد با بیان این‎‌که شوشتر بیش از یک‎سوم آثار ثبت ملی خوزستان را در خود جای داده است افزود: این شمار نشان از قدمت، فرهنگ و تمدن موجود در این خطه است.
 
او ادامه داد: شهرستان شوشتر دارای 13 اثر ثبت جهانی  و 160 هکتار بافت تاریخی در مرکز شهر است و این بافت واقعاً دارای ارزش است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به این که خوزستان علاوه بر سه اثر ثبت جهانی موجود، بیش از 15 اثر دیگر که قابلیت ثبت جهانی دارند را در خود جای داده است، تأکید کرد: بالاترین ظرفیت گردشگری در خوزستان به آثار ثبت جهانی اختصاص دارد و از این ‎رو این آثار به بهترین وجه ممکن باید معرفی شوند.
 
وی به موضوعات حفظ محیط‌زیست در حوزه گردشگری پایدار اشاره کرد و افزود: مصرف منابع باید مدیریت شود، زیرا تولید مجدد این منابع نیازمند صرف زمان و هزینه است.
 
 موسوی خوزستان را رنگین‏کمانی از اقوام مختلف توصیف کرد و گفت: باید به اقوام در خوزستان، رسوم و گویش‌ها به‌عنوان ظرفیت در حوزه گردشگری توجه داشت و بکوشیم تا از این ظرفیت برای جذب گردشگر به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.
 
 
 
لزوم ارتقاء رتبه خوزستان در جذب سرمایه‎گذار 
 
در ادامه معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز اظهار داشت: خوزستان در بخش جذب سرمایه‌گذار در کشور رتبه 20 را به خود اختصاص داده است و در بخش اقامتگاه‌ها نیز رتبه بهتر از 20 را نداریم که باید با تلاش بیشتر این رتبه‎ها را ارتقاء دهیم.
 
فاضل عبیات خاطرنشان کرد: در حوزه تأسیسات گردشگری نیز خوزستان رتبه هفتم را در اختیار دارد است که این آمار نیز هشداری جدی برای خوزستان به شمار می‌آید.
 
او تأکید کرد: خوزستان از نظر تنوع طبیعی، تنوع اقدام و گردشگری مذهبی داشته‌های مختلفی برای عرضه دارد، از سویی حماسه اربعین هرسال اتفاقی عجیب و بزرگ را در حوزه گردشگری مذهبی رقم می‎زند که این قابلیت را دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب کند.
 
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در این زمینه افزود: دریاچه‌ها و سدهای خوزستان، ظرفیت‌های مغفول‎مانده طبیعی و ظرفیت بسیار زیاد حوزه دفاع مقدس برای جذب گردشگر جای شکوفایی بسیار زیادی دارند که باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای به کار بست.
 
درخور ذکر است کارگاه پنج‎روزه آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شوشتر در حال برگزاری است یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه 98 با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می‎یابد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب