آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
یک شنبه 08 تیر 1399
کد خبر: 3773
تعداد بازدید: 478

پیگیری تخریب اثر ملی امام‌زاده حمزه در دادگستری ماهشهر

در پی تخریب اثر ملی امام‌زاده حمزه ماهشهر، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان نشستی را با دادستان شهرستان برگزار کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پس از تخریب بقعه متبرک امام‌زاده حمزه شهرستان ماهشهر و شکایت اداره‌کل میراث فرهنگی استان از عاملان تخریب، روز گذشته هفتم تیرماه 99، احمدرضا حسینی بروجنی معاون میراث فرهنگی و سعید محمدپور مسئول حقوقی اداره‌کل استان در دادگستری ماهشهر حضور و پیگیر روند بررسی پرونده شکایت شدند.
 
در این راستا طی نشستی که با دادستان شهرستان ماهشهر برگزار شد، معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان  ارزش‌های تاریخی  اثر پیش‌گفته،  بر بازسازی عین به عین اثر مطابق با قوانین و ضوابط حاکم بر آثار تاریخی تأکید کرد؛ ضمن این‌که مسئول حقوقی اداره‌کل نیز خواستار پیگیری ویژه پرونده و مجازات عاملان تخریب شد.
 
در همین خصوص، محمدی دادستان شهرستان نیز پس از اظهارات معاون میراث فرهنگی و مسئول حقوقی نسبت به با ارزش بودن اثر موصوف تأکید و اعلام کرد باتوجه به حساسیت‌های به وجود آمده و مطالبات مردمی، پرونده دادرسی به‌طور ویژه بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.
 
قابل ذکر است، هیچ‌گونه مجوزی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر تخریب اثر تاریخی امام‌زاده حمزه صادر نشده بود و اداره اوقاف شهرستان خودسرانه اقدام به تخریب کرده است.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب