آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
دوشنبه 24 شهریور 1399
کد خبر: 3869
تعداد بازدید: 467

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خواستار شد

ورود اداره‌کل اوقاف استان به موضوع مرمت بقعه حرم دانیال نبی (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در دیدار با امام‌جمعه شهرستان شوش خواهان ورود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به موضوع مرمت بقعه متبرکه حرم دانیال نبی (ع) شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، ظهر روز یکشنبه 23 شهریورماه 99، سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده امام‌جمعه شهرستان شوش، ضمن تبریک مسئولیت جدید به عنوان امام جمعه شهرستان، درخصوص مشکلات شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی با وی تبادل نظر کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و امام‌جمعه شوش همچنین از برخی مکان‌های حرم دانیال نبی (ع) که به مرمت و بازسازی نیاز دارند، بازدید کردند.
 
در این بازدید، امام‌جمعه شوش به جایگاه حضرت دانیال (ع) و مشکلات بوجود آمده در سرداب این حرم اشاره و با تأکید بر حفظ شأن حرم دانیال (ع) خواستار مرمت و بازسازی برخی بخش‌های حرم دانیال (ع) با نظارت کارشناسان مربوط در کوتاه‌ترین زمان شد.
 
علیزاده همچنین بر ضرورت حفظ آثار تاریخی، توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه تأکید کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز طی این بازدید خواهان ورود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به موضوع مرمت بقعه متبرکه حرم دانیال نبی (ع) شد و تصریح کرد: « براساس ماده ۹۹ قانون برنامه، دستگاه‌های متولی و دارنده آثار تاریخی مؤظف به حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن‌ها هستند و این بقعه متبرک نیز باتوجه به این‌که دارای اهمیت جهانی و تاریخی است، شایسته رسیدگی بیش از این است.»
 
موسوی افزود: «اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان آماده همکاری به منظور رفع مشکلات آستان مقدس حرم دانیال نبی (ع) است و در این زمینه قول مساعد می‌دهیم.»
 
درخور ذکر است، امام‌جمعه شوش و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در پایان مذاکرات، بازدید مشترکی را نیز از قلعه تاریخی، محوطه و موزه شوش داشتند.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب