آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 12 آذر 1399
کد خبر: 3993
تعداد بازدید: 1063

سرپرستان جدید ادارات میراث فرهنگی اندیکا و مسجدسلیمان منصوب شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در احکامی جداگانه سرپرستان جدید ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های اندیکا و مسجدسلیمان را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان،  با حضور فرماندار مسجد سلیمان و سید احسان طباطبایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان خوزستان، مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این دو شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
 
براساس این احکام، سیدعلی موسوی سکاندار اداره اندیکا و جایگزین سیدموسی احمدپوریا شد.
 
همچنین احمدپوریا که از سال 98 به عنوان رئیس اداره اندیکا فعالیت می‌کرد، به سمت سرپرستی اداره مسجدسلیمان منصوب و جایگزین سهراب حسن‌وند شد که از سال 97 بر مسند ریاست این اداره بود.
 
گفتنی است موسوی پیش از این به عنوان کارشناس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا فعالیت می‌کرد.
 
همچنین از جمله سوابق سیدموسی احمدپوریا نیز می‌توان به جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اشاره کرد.
 
درخور ذکر است اندیکا یکی از شهرستان‌های بختیاری نشین استان خوزستان در ایران است. این شهرستان در شمال شرقی استان قرار دارد و از شمال غرب به لالی از جانب شمال به سردشت دزفول، از طرف شمال و شمال شرق به استان چهارمحال و بختیاری از مشرق به ایذه و از جنوب به مسجدسلیمان محدود می‌شود و مرکز آن شهر قلعه‌ خواجه است. این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب، طبیعتی بسیار زیبا و کم‌یاب دارد و با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی گوناگون، هر سال پذیرای گردشگرانی از سراسر استان و کشور است.
 
از طرفی، مسجدسلیمان نیز یکی از شهرستان‌های بختیاری‌نشین استان خوزستان که به شهر اولین‌ها مشهور است. عملیات استخراج نفت، برای نخستین بار در خاورمیانه در سال ۱۹۰۸ میلادی توسط ویلیام ناکس دارسی، کنسرسیوم دارسی از این شهر و با چاه شماره یک، در میدان نفتی مسجدسلیمان آغاز شد. معبد سرمسجد، معبد بردنشانده، تپه باستانی کلگه زرین، تپه باستانی گلگیر و شیرسنگی‌ها از جمله آثار باستانی این شهرستان محسوب می‌شوند. از مناطق نمونه گردشگری و طبیعی مسجدسلیمان نیز می‌توان به تاراز، روستای سوسن سرخاب، منطقه حفاظت‌شده شیمبار، پارک جنگلی و سد تفریحی تمبی،چشمه‌های آب گرم گُل‌گیر، جزیره کوشک و چم‌آسیاب اشاره کرد.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب