آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
یک شنبه 17 اسفند 1399
کد خبر: 4137
تعداد بازدید: 288

‍ دستگیری یک باند سوداگر اشیاء فرهنگی در دزفول

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از انهدام یک باند که قصد جستجوی اشیای تاریخی در روستای تمد بازارگه در بخش سردشت شهرستان دزفول را داشتند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مهدی چناری امروز یک شنبه 17 اسفند 99 با اعلام این خبر گفت: «نظر به گزارش رسیده از منابع و مخبران محلی مبنی بر فعالیت باند حفار غیرمجاز در روستای تمد بازارگه در حوزه استحفاظی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، نیروهای این یگان پس از اطمینان از صحت موضوع، طی هماهنگی با پاسگاه سردشت و عزیمت به محل به همراه عوامل این پاسگاه در حین راه و در گردنه ای به نام تخت شوشتری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده که پس از بازرسی یک دستگاه موتور برق ،چراغ قوه و وسایل حفاری کشف و بلافاصله با متهم به محل حفاری عزیمت نمودند.»
 
او ادامه داد: « پس از حضوردر محل و بازرسی از محل مشاهده گردید که افراد سودجو و فرصت طلب به قصد جستجوی اشیاء تاریخی اقدام به حفاری نمودن که در این حفاری و اطراف آن یک دستگاه کمپرسور و مقداری کابل برق ،پتک و یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی و... کشف گردید و یک نفر هم دستگیر شد.
 
چناری خاطرنشان کرد: « محل مذکور تاریخی نبوده و افراد دستگیر شده به همراه پرونده قضایی آنها جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.»


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب