آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
کد خبر: 4213
تعداد بازدید: 389

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان

میراث‌فرهنگی آیینه جان، اندیشه و معنویت هر منطقه است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‎که میراث‌فرهنگی آیینه جان، اندیشه و معنویت هر منطقه است، در پیامی فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی را تبریک گفت.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در پیام سیدحکمت‌اله موسوی آمده است: ««میراث‌فرهنگی مجموعه آثار ارزشمندی است که دلالت برهویت یک جامعه، اقوام و یا مضامین متعلق به یک قلمرو فرهنگی و تاریخی دارد و به عنوان هویت تاریخی و شناسنامه یک ملت از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است و به عنوان یک سرمایه ملی، حفظ و نگهداری از آن وظیفه همگانی است.
 
این موضوع، اهمیت آموزش همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ را برای حفظ آن از طریق رسانه‌های گروهی و بالا بردن فرهنگ نگهداری از آثار باستانی دوچندان می‌کند.
 
میراث‌فرهنگی هر کشور در واقع، آیینه جان، اندیشه ومعنویت آن منطقه است و آنچه در این میان اهمیت دارد، آگاه‌سازی مردمان به این میراث‌های ارزشمند وبرنامه‌ریزی‌های دقیق فرهنگی، عمرانی در راستای نگهداری از آن‌ها است؛ اگرچه پاسداری از میراث‌فرهنگی وجهه‌ای جهانی یافته و نهادهای وابسته با تشکیل ستادهایی برای بازیابی و نگهداری از آن‌ها می‌کوشند ولی شکی نیست که امروزه ملتها واقوام برای گفتگو و هم‌اندیشی بیشتر نیازمند شناخت یکدیگر هستند و از این‌رو میراث‌فرهنگی و یادمان‌های تاریخی از مهمترین ابزارهای این گفتگو است.
 
از سویی باید به دیگران بیاموزیم که آثار میراث فرهنگی تا حد زیادی فرهنگ کهن هر جامعه را به دنیا معرفی کرده و در راستای جلب جهانگردان و بالابردن درآمد ملی مؤثر است.
 
بر همین اساس، اینجانب فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی را به تمامی همکاران پرتلاش این حوزه در سطح کشور و استان خوزستان و همچنین فعالان این عرصه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در نمایش هرچه بهتر پدیده‌های طبیعی، دست‌سازهای بشری، تاریخ گذشته و آثار باستانی این مرز و بوم، به مردم و به ویژه آینده‌سازان مملکت، بیش از پیش موفق و مؤید باشند.»
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب