آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 31 اردیبهشت 1400
کد خبر: 4227
تعداد بازدید: 452

تمبر اختصاصی شهید سیدعبود عبودزاده منتشر شد

تمبر اختصاصی شهید سیدعبود عبودزاده همزمان با چهلمین سالگرد شهادتش منتشر و در اختیار موزه‌های تمبر کشور قرار گرفت.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  خوزستان، سیدسعید عبودزاده برادر شهید سیدعبود عبودزاده (کارمند رسمی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب) ضمن تشکر از توجه و عنایت بسیج شهیدتندگویان و روابط‌عمومی مناطق نفتخیز جنوب از زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید و نصب بنر گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت، این اقدام را نمونه بارزی از توسعه فرهنگ ناب و والای شهادت و ایثار دانست.
 
او گفت: «مقام معظم رهبری در بیانات ارزنده خود می‌فرمایند "یاد شهیدان نباید در جامعه‌ ما از ذهنیت‌ها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید. در همه‌ استان‌های کشور این معنا وجود دارد. نگذارید غبار فراموشی که عمداً گاهی این غبارها را می‌خواهند روی این خاطره‌های گرامی بپاشند و قرار بدهند روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد. مسئولان هم باید این کار را بکنند. مسئولان بنیاد شهید هم موظف هستند. مسئولان دستگاه‌های دیگر دولتی و عمومی هم وظیفه دارند. خود خانواده‌ها هم در محیط‌هایی که شعاع نفوذ و سلطه‌ آن‌ها است این کار را انجام بدهند. از نام شهید و از افتخار به شهید هرگز غفلت نکنید."»
 
عبودزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده امکان برگزاری چهلمین سالگرد شهادت برادر عزیزمان شهید سیدعبود عبودزاده میسر نشد. از همین‌رو،  بر آن شدیم همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این عزیز، تمبر اختصاصی شهید سیدعبود عبودزاده را منتشر کنیم و آن را در اختیار موزه‌های دفاع‌مقدس سراسر کشور، موزه آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و ایثارگران و موزه‌های تمبر سطح کشور قرار دهیم.
 
شهید سیدعبود عبودزاده در سال ۱۳۳۳ در خانواده‌ای مذهبی و در منطقه عامری (اهواز قدیم) متولد شد. یکی از بارزترین ویژگی‌های او، اخلاق ناب اسلامی بود که پس از شهادت نیز این اخلاق و سیره حسنه وی زبانزد همگان بود.
 
این شهید والامقام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در نبرد حق علیه باطل در شهرستان سوسنگرد به مقام شهادت نائل آمد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب