آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 02 اردیبهشت 1401
کد خبر: 4751
تعداد بازدید: 311

پیام مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بمناسبت شب های قدر

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پیامی سالروز شهادت امام علی(ع) را تسلیت و تعزیت گفت.
متن پیام تسلیت سیدحکمت اله موسوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آنگاه که سیاهی شب، آسمان خاموش کوفه را فرا گرفته بود علی آمد و آخرین اذان سرخ را تا اوج عروج پرواز داد و در محراب محبوب، به نماز ایستاد. لحظه‏ ای بعد، سر بر آستان دوست گذاشت تا خویش را تا ابد، رستگار سازد و زمانه را داغدار خویش نماید.

علی(ع) نقطه مرکزی و تمام فضایل و منش های والا و اخلاق انسانی و کمالات معنوی گرداگرد وجودش می چرخد; پس علی(ع)  همیشه رستگار است و اگر کسی خواهان رستگاری و رسیدن به خوشبختی و سعادت باشد، باید فقط دنباله رو او و پیرو او باشد. و جز این راهی برای رسیدن به سعادت چه در دنیا و چه در آخرت نیست. باید تنها در راه علی(ع)  گام برداشت و در تمام رخدادها، فقط علی(ع)  را الگو قرار داد. علی(ع)  طریق وسطی است «الیمین والیسار مضله و الطریق الوسطی هی الجاده » و علی(ع)  صراطمستقیم است; همان صراطی است که هر صبح و شام، در هر نماز واجب ازخدا می خواهیم که ما را به آن هدایت کند و راهنما باشد «اهدناالصراط المستقیم ». و علی(ع)  «نعیم » است; همان نعمت بزرگی که خداوند در روز رستاخیز بی گمان از ما سوال می کند که آیا شکر این نعمت را به جا آوردیم یا نه؟! «ثم لتسالن یومئذ عن النعیم » که شکرانه این نعمت بزرگ، فقط در پیروی کردن و تبعیت از علی(ع)  و اولادعلی(ع)  محقق می شود و لا غیر. و اگر کسی از او پیروی نکند، اعمالش پذیرفته نیست، هرچند روزهای زندگیش را روزه بدارد و شب ها را تاصبح در کنار خانه خدا در مسجدالحرام به عبادت سپری کند! اصلا تاگذرنامه علی(ع)  در دست کسی نباشد، نمی تواند از صراط بگذرد «لایجوزالصراط الا من بیده صک من علی » کسی از صراط نمی گذرد جز آن که گذرنامه عبور از علی(ع)  در دست داشته باشد.

اینجانب فرا رسیدن سالروز شهادت امیرمومنان امام علی(ع) را تسلیت و تعزیت عرض نموده و امید است بتوانیم سیره علوی این امام را سرمشق و سرلوحه زندگی مان قرار داده و این شب های عزیز قدر را به شایستگی درک نماییم.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب