آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
دوشنبه 12 اردیبهشت 1401
کد خبر: 4766
تعداد بازدید: 273

فطر، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در پیامی فرا رسیدن عیدسعید فطر را تبریک گفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری  وصنایع‌دستی خوزستان، متن پیام سیدحکمت‌اله موسوی به شرح زیر است:

«مژده که رسید دعوت دوست

مهمانی دوست  چه نیکوست

عید رمضان بهار جان هاست

جانی که چنان علی خداجوست

«ماه رمضان، ماه عبادت، ماه نزول قرآن، ماه ذکرخدا به پایان رسید. خوشا بر آنان که در این ماه مبارک توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند. همان بندگان مؤمنی که با روزه‌داری، تلاوت قرآن و اقامه‌ نماز همراه و هم‌نفس‌شان در این ایام مبارک بود.

عید سعید فطر، تحفه خداوند متعال به مؤمنانی است که با روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته، پلیدی را از جان خود بیرون رانده و به جای آن اخلاص و ایمان را جایگزین کرده‌اند. حقیقتاً این عید خجسته روز تولد و شکفتن دوباره انسان است.

عید فطر پایان رمضان نیست؛ بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است، چونان ققنوسی که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود و رمضان کوره‌ای است که منیّت انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می‌آورد.

خداوند منان را سپاسگذارم که یکسال دیگر توفیق حضور در این ضیافت را نصیب ما کرد تا با بهره‌گیری از خوان گسترده نعمات و برکات الهی در این ماه رحمت و فضیلت، تعالی اقتدار و شکوفایی میهن‌مان را رقم بزنیم.

اینجانب، باآرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید بزرگ و سعید فطر به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه هموطنان و هم‌استانی‌های عزیز بخصوص خانواده میراث‌فرهنگی استان، از خداوند متعال، رستگاری و عزت و کرامت همگان را مسئلت می‌کنم.»


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب