آخرین به روز رسانی: دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد خبر: 5156
تعداد بازدید: 85

گردشگری ادبی در دستورکار میراث‌فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته است، توسعه گردشگری ادبی به طور جدی در دستورکار اداره میراث‌فرهنگی استان خوزستان قرار خواهد گرفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پیمان نبهانی 23 آذرماه 1401 اظهار کرد: باوجود ظرفیت‌های بی‌شمار در استان خوزستان، هنوز هم صنعت گردشگری ادبی صنعت کم‌تر شناخته‌شده محسوب می‌شود چنان‌که حتی گشت‌های گردشگری و فرهنگی چندانی به این حوزه نمی‌پردازند.

او با اشاره به این‌که ۱۵ دوره آموزش گردشگری براساس ظرفیت‌سنجی برنامه‌ریزی شده بود اظهار کرد: از این ۱۵ دوره طراحی‌شده، نزدیک به هفت دوره آموزشی را در سطح ملی و به میزبانی استان خوزستان برگزار کردیم.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: گردشگری ادبی گونه‌ای از گردشگری است که به دلیل علاقه به یک نویسنده، اثر یا فضای ادبی و یا میراث ادبی یک مقصد صورت می‌گیرد و عبارت از موزه‌های مرتبط با نویسندگان، آثار ادبی، پیمودن مسیرهای ادبی و بازدید از محل تولد یا تدفین ادیبان و در نهایت موزه‌هایی با مضامین ادبی است و گردشگری نوینی به شمار می‌آید.

او عنوان کرد: توافق‌هایی با آموزش و پرورش استان خوزستان انجام داده شد و قرار بر این است که بخشی از بستر  برنامه کاربردی "شاد" را در اختیار ما قرار دهند که از این راه بتوانیم جامعه آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان و آموزگاران را در دو بخش آموزش دهیم.

نبهانی با بیان این‌که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با هدف توسعه گردشگری ادبی و ادبیات گردشگری، اقدامات لازم را به زودی اجرایی خواهد کرد گفت: رونق صنعت گردشگری ادبی می‌تواند زمینه‌های درآمدزایی در سطح استان خوزستان و حتی کشور را فراهم کند.

او گفت: گردشگر ادبی در ایران هنوز توسعه درخور توجهی نکرده است و مقاصد گردشگری ادبی ما کمابیش محدود به بازدید از آرامگاه‌های سعدی و حافظ در شیراز می‌شود. این در حالی است که ایران از لحاظ ادبی و تعداد شاعران و ادیبان کشوری غنی و مثال‌زدنی است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تأکید کرد: هدف ما از آموزش مجازی در برنامه کاربردی "شاد" این است که ادبیات گردشگری را در دیالوگ‌های روزانه افراد جامعه افزایش دهیم.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب