آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد خبر: 5279
تعداد بازدید: 237

ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی در بازدید از چغازنبیل:

با یک شگفتی تاریخی مواجه شدم

عضو کویتی شورای جهانی صنایع‌دستی در سفر به شوش و بازدید از زیگورات چغازنبیل، از شکوه و سرزندگی این اثر ثبت‌جهانی ابراز شگفتی کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در جریان ورود ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به‌منظور بررسی شرایط شهر دزفول به عنوان نامزد شهر جهانی کپوبافی، علی صالح النجاده از کشور کویت به همراه شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و سید محمد عبودزاده مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اداره کل میراث خوزستان نهم اسفندماه 1401 از اولین اثر ثبت‌جهانی ایران بازدید کردند.

در این بازدید، النجاده در بدو ورود به محوطه تاریخی چغازنبیل ضمن ابراز خرسندی از فرصتی که در این سفر برای او در دیدن یکی از مهم‌ترین مواریث فرهنگی و تاریخی بشر به وجود آمده است، گفت: این اولین دیدار من از چغازنبیل است؛ در این سفر با شکوه و عظمت یکی از بناهای بزرگ بشری مواجه شدم.

این عضو شورای جهانی صنایع‌دستی افزود: باید اعتراف کنم که در بدو ورود با یک شگفتی تاریخی برخورد کردم و احساس می‌کنم پس از قرن‌ها هنوز می‌توان سرزندگی و حیات را در این اثر تاریخی دید و از این همه شکوه به وجد آمدم.

علی النِجاده ادامه داد: پیش از سفر به خوزستان به بخشی از اطلاعات در مورد این بنا دست یافته بودم ولی اصلاً با آن‌چه شنیده‌ام قابل مقایسه نیست. این سفر را مدیون بازدید از کارگاه‌ها و صنایع شهر دزفول هستم. سفری که به تماشای یکی از عظیم‌ترین بناهای خشتی تاریخ جهان انجامید.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب