آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 26 اسفند 1401
کد خبر: 5318
تعداد بازدید: 208

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان عنوان کرد:

آمادگی ۷۰۰ مدرسه در خوزستان برای اسکان نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آماده شدن ۵۲۰۰ کلاس در ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد امروز (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱) اظهار کرد: مدارس فقط کار علمی انجام نمی‌دهند بلکه در ایامی که نیاز است چه هر شرایطی که ایام خوش مردم مانند تعطیلات نوروز باشد و چه ایام سختی‌ها مانند وقوع حوادث طبیعی، همیشه مدارس پای کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: لازم بود برای شروع سال جدید مانند هر سال آمادگی ایجاد شود و بدین منظور حدود ۴۱ پایگاه در سطح استان خوزستان در همه حوزه‌ها و نواحی فعال شدند. ۵۲۰۰ کلاس نیز در  ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده شده است.

او گفت: با توجه به امکانات و توانمندی‌های محدود آموزش و پرورش تقسیم‌بندی انجام شد و در این تقسیم‌بندی، حدود صد کلاس به عنوان کلاس ویژه که امکانات نسبتاً بهتری دارند، حدود ۲۲۰۰ کلاس الف، ۱۸۰۰ کلاس ب و ۱۲۰۰ کلاس ج آماده شده‌اند.

حمیدی‌نژاد عنوان کرد: روز گذشته در خرمشهر در گشایش ستاد اسکان نوروزی مقرر شد که مسافران در خرمشهر در مدارس اسکان داده شوند و دیگر نیاز نیست که در پارک‌ها سرگردان و دچار مشکل شوند.

او با بیان این‌که فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌ها پای کار هستند، ادامه داد: مراکز رفاهی در اغلب شهرها آمادگی دارند و برای پذیرایی از میهمانان مهیا هستند اگرچه تعداد آن‌ها محدود است و تا حدودی می‌توانند نیازها را پوشش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مجموع دوهزار نفر از همکاران ما برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند و آماده راهنمایی مسافران هستند.

او با اشاره به اسکان مهمانان در پایگاه‌های خوزستان گفت: امسال حدود ۶۴۰ خانوار و ۳۳۰۶ نفر وارد خوزستان شده‌اند. سال گذشته در این ایام بیش از ۱۱۰ هزار خانوار وارد استان شده بودند و احتمال می‌دهیم امسال میزبان تعداد بیشتری از مهمانان باشیم.

حمیدی‌نژاد در خصوص روند پذیرش مهمانان در سال‌های گذشته به صورت حضوری و غیرحضوری یادآور شد: سعی کردیم نرم‌افزارهایی را فعال کنیم که در زمان حضور در شهرستان، وقت مهمانان صرف پیدا کردن نشانی  نشود. ستاد مرکزی اسکان نیز در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان واقع در اهواز فعال است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب