آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
سه شنبه 08 فروردین 1402
کد خبر: 5414
تعداد بازدید: 241

گشت نوروزی پرنده‌نگری در تالاب شادگان برگزار شد

در ادامه برگزاری گشت‌های پرنده‌نگری در تالاب‌های خوزستان در نوروز 1402، دومین گشت پرنده نگری در تالاب شادگان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، با برنامه‌ریزی این اداره‌کل و با همیاری و همکاری باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری توحیدپرواز پاسارگاد، با هدف توسعه پایدار اکوتوریسم در منطقه،  گشت پرنده نگری در تالاب شادگان برگزار شد.

در این سفر یک‌روزه که هفتم فروردین‌ماه 1402 ارجا شد، ضمن برخورداری از طبیعت بی‌نظیر تالاب و مردم بومی منطقه، پرندگانی چون سنقر تالابی، عقاب خال‌دار، عقاب صحرایی، خروس کولی دم‌سیاه، لیکوی خوزی، پیپت تالابی، باکلان کوچک، سسک خوزی و دلکش، اردک مرمری، اگرت بزرگ، حواصیل زرد و خاکستری و ارغوانی و کوچک، گلاریول بال‌سرخ، کشیم بزرگ و کوچک، کاکایی صورتی و خزری، پرستوی دریایی معمولی و تیره و کوچک، چک‌چک کوهی، دم‌جنبانک زرد و ابلق، ماه‌خورک ابلق و سینه‌سفید، چوب‌پا، دیدومک و غیره مشاهده شد.

تالاب شادگان جزو 25 تالاب ثبت‌شده در کنوانسیون رامسر و یکی از مهمترین و ارزشمندترین تالاب‌های کشور است. وسعت تالاب، طبیعی بودن آن، غنای بالای گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌ها، ارزش فوق‌العاده‌ای به این تالاب بخشیده است. پهنه‌ وسیع نیزارها در بخش‌‎هایی از تالاب، علاوه بر ارزش‌ اکولوژیکی، چشم‌انداز بی‌نظیری ایجاد کرده که بسیار ارزشمند است. تالاب شادگان از جنبه‌های مختلف اکولوژی، زیباشناختی، تفرجگاهی، اقتصادی، اجتماعی و هیدرولوژی اهمیت فراوانی در حیات اجتماعی مردم منطقه دارد.

تالاب و پناهگاه حیات وحش شادگان در اراضی پست جلگه (دشت) خوزستان و در ناحیه‌ جنوب‌غربی کشور در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب