آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
یک شنبه 03 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5495
تعداد بازدید: 136

دانش‌آموزان شوشتری با شیوه‌های مرمت بناهای تاریخی آشنا شدند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر گفت: به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، گشت دانش‌آموزی با محوریت بازدید از اماکن تاریخی در این شهرستان برپا شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، داوود نجارآسیابانی سوم اردیبهشت‌ماه 1402 اظهارکرد: در راستای معرفی بناهای تاریخی به کودکان و آموزش آنان درخصوص اهمیت حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی، با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره آموزش و پرورش شوشتر، گشت دانش‌آموزی با محوریت بازدید از اماکن تاریخی شهرستان برپا شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر با بیان این‌که طی بازدید یادشده، از مرمت‌های در حال انجام در بناهای تاریخی شهرستان شوشتر بازدید بعمل آمد افزود: در این گشت که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی اجرا  شد، دانش‌آموزان با شیوه‌های مرمت و لزوم نگهداری از مواریث فرهنگی آشنا شدند و همچنین آداب معماری و فضاسازی‌های خانه‌های سنتی در گذشته، برای‌شان توضیح داده شد.

او با اشاره به این‌که یکی از مقاصد بازدید در این گشت، مجموعه تاریخی حاج شیخ جعفر شوشتری (ره) بود گفت: این مجموعه که یکی از نفیس‌ترین مجموعه‌های به‌جامانده در شهرستان شوشتر است، متشکل از خانه، حسینیه، ساباط و مسجد با مالکیت مرحوم حاج شیخ جعفر شیخ شوشتری است که علاوه بر دارا بودن ارزش‌های تاریخی و معماری، از اهمیت مذهبی بالایی نیز برخوردار است.

نجارآسیابانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنايع‌دستی شهرستان شوشتر درحال مرمت این آثار ارزشمند است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب