آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
شنبه 09 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5514
تعداد بازدید: 252

معاون صنایع‌دستی کشور در نشست با هنرمندان صنایع‌دستی اهواز عنوان کرد:

سودآوری در صنایع‌دستی با وجود مشتری محقق می‌شود/ حامی هنرمندان در پیشرفت و بازاریابی هستیم

هم‌زمان با سفر دوروزه رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان خوزستان، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی و میثم آسوپا مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌‌عنوان نماینده تام‌الإختیار وزیر باحضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نشست مشترکی را با صنعتگران صنایع‌‌دستی شهرستان اهواز درخصوص مشکلات آن‌ها برگزار کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مریم جلالی نهم اردیبهشت‌ماه 1402 در این نشست با بیان این‌که در حوزه صنایع‌دستی باید تعریف جدیدی از حمایت ایجاد کنیم افزود: حمایتی که فقط شامل مستمری دادن و بیمه کردن باشد فقط صنعتگر را بدهکار می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی خطاب به هنرمندان حاضر در نشست عنوان کرد: نگاه آقای ضرغامی به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی این است که شما آنقدر باید رشد کنید که خود به دولت کمک کنید؛ چراکه توجه به بخش خصوصی و توجه به خلق ثروت در صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد.

او با قدردانی از وزیر میراث فرهنگی برای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی افزود: حضور آقای آسوپا در میزهای خدمت به عنوان نماینده تام‌الإختیار وزیر نیز باعث می‌شود که جریان اطلاعات بین شما به عنوان صف و ما به عنوان ستاد بیشتر باشد؛ همچنین سفرهای استانی نیز کمک می‌کند که ما نقطه‌های مبهم این جریان را بشناسیم.

جلالی عنوان کرد: از معاونان صنایع‌دستی در سطح کشور مخصوصا آقای قاسمی که از مسئولان پیشکسوت خوزستان در حوزه صنایع‌دستی است و به تعبیر برخی پدر صنایع‌دستی استان محسوب می‌شود تشکر می‌کنم. عزم همه مسئولان و صنعتگران باعث رونق صنایع‌دستی می‌شود و من از این نشست‌ها و گفتگوها استقبال می‌کنم چراکه این مفاهمه‌ها باعث به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد و در نهایت یک انتفاع ملی می‌شود.

او با تأکید بر این‌که سودآوری در حوزه صنایع‌دستی محقق نمی‌شود مگر با وجود مشتری افزود: مشتری لزوماً نباید درون استان باشد و ما باید مشتری خود را در استان‌های دیگر و کشورهای خارجی نیز پیدا کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه در گفتگویی که با شما صنعتگران اهوازی داشتم مشاهده کردم بسیار در شبکه‌های اجتماعی و صفحات شخصی در زمینه بازاریابی برای محصولات خود فعال هستید. ما نیز در حد بضاعت خود هر کمکی در راستای پیشرفت و بازاریابی شما بتوانیم انجام می‌دهیم؛ البته باید در نظر داشت که ما با مثلث قانون، عرف و شرع نیز مواجه هستیم که این مثلث باید به صورت متناسب پیش رود.

او خاطرنشان کرد: خانواده صنایع‌دستی، خانواده‌ای نجیب، مظلوم و کم‌توقع است و امیدواریم که بتوانیم در دوره جدید، اوج و خاطرات خوب گذشته را با رویکرد جدیدی در آینده صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

در پایان این نشست، هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در نشست طی یک گفتگوی صمیمانه با معاون صنایع‌دستی کشور و همچنین نماینده تام‌الإختیار وزیر میراث‌فرهنگی، مشکلات خود را بازگو کردند و با آنان به تبادل نظر پرداختند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب