آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
دوشنبه 22 خرداد 1402
کد خبر: 5613
تعداد بازدید: 290

سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی بهبهان معارفه شد

در حکمی از سوی محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد به عنوان سکان‌دار جدید اداره میراث‌فرهنگی بهبهان معرفی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی بهبهان 21 خردادماه 1402 باحضور رستم عیدی‌پور فرماندار شهرستان و سیداحسان طباطبایی معاون توسعه‌مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در محل فرمانداری بهبهان برگزار شد.


طی این مراسم علی حداد به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی بهبهان معرفی و از زحمات مسعود صحراگرد در دوران 22 ماهه تصدی مدیریت این اداره تجلیل شد.

علی حداد دارای مدرک کارشناسی مدیریت گردشگری است و در سوابق کاری او سمت‌هایی چون مسئول پشتیبانی و رفاه ورزش، مسئول کارگزینی و اموراداری، کارشناس گردشگری، کارشناس نظارت بر تأسیسات گردشگری، اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان دیده می‌شود.

بهبهان يكی از قديمی‏ترين شهرهای خوزستان است كه قدمت آن به هزاره دوم پيش از ميلاد برمی‏گردد. آن‌چه که امروزه براساس تحقیقات باستان‌شناسی در رابطه با پیشینه‌ تاریخی بهبهان می‌توان گفت آن است که بهبهان شهری است که همگام با ارگان یکی از نقاط تمدن‌خیز منطقه شمرده می‌شده و آثار باستانی موجود در آن نشان از شهری با تمدن غنی دارد. سنگ‌های آسیاب کشف‌شده در محله‌ی "سلطان‌محراب" بهبهان پس از تحقیقات سن‌شناسی و کربن ۱۴، قدمتی ۷ هزار ساله را به این شهرستان نسبت داد که با انجام تحقیقات بیشتر در اطراف این شهرستان در تابستان ۱۳۹۴ و آثاری که در ناحیه‌ " گیوه‌پا" در نزدیکی بهبهان به‌دست آمد، پیشینه‌ی تاریخی این منطقه را ۹هزار سال برآورد کرده‌اند.
 
شهرستان بهبهان که در جنوب شرق خوزستان قرار دارد، با دارا بودن چند منطقه نمونه گردشگری، یکی از قطب‌‌های گردشگری استان نیز محسوب می‌شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب