آخرین به روز رسانی: شنبه 15 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 15 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد خبر: 5624
تعداد بازدید: 120

هم‌زمان با سراسر کشور؛

بزرگداشت آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در خوزستان برگزار شد

بزرگداشت آیین ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و تعاملات فرهنگی، همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آئین ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی  توسط اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آستان مقدس علی‌بن مهزیار اهوازی، سازمان‌ انجمن‌‍های مردم‌نهاد و سازمان اوقاف و امور خیریه استان  23 خردادماه 1402 در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف اهواز برگزار شد.

حبیب آل‌کُرد سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از حضور هنردوستان در این رویداد فرهنگی، قصه را حکایتی دانست که بر انسان گذشته است و این باور کهن را در باشکوه‌ترین کتاب آسمانی، قرآن کریم را بهترین تجلی از حقیقت آن عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در ادامه افزود: قصه‌ها را می‌توان ابزاری برای بیداری انسان معرفی کرد که به زندگی او معنا می‌بخشد و آداب زیستن را به او می‌آموزد.

از جمله بخش‌های این رویداد فرهنگی، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی بود که باحضور جمعی از علاقه‌مندان به عرصه هنر و فرهنگ اجرا شد.

آئین بزرگداشت ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی در خوزستان به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و نمایشگاه تجسمی نقش‌هایی به رنگ واقعیت، با حضور حبیب آل‌کرد سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی به میزبانی بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز برگزار شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب