آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 09 شهریور 1402
کد خبر: 5808
تعداد بازدید: 234

باحضور استاندار خوزستان

نرم‌افزار «زائریار» در نمایشگاه هفته دولت خوزستان رونمایی شد

در آیینی باحضور استاندار خوزستان، از نرم‌افزار و برنامه کاربردی "زائریار" در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت خوزستان رونمایی شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین رونمایی از برنامه کاربردی زائریار باحضور علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان، عبدالله افرازه‌شهاوند و محمد راضی‌جلالی معاونان سیاسی‌اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی او، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، نادر پیروندجو مسئول انفورماتیک میراث‌فرهنگی خوزستان و جمعی از مدیران در پاویون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این آیین با بیان این‌که نرم‌افزار زائریار خوزستان یک برنامه کاربردی تلفن همراه است که به زائران کمک می‌کند تا در طول سفر خود به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند افزود: این نرم‌افزار به‌منظور راهنمایی زائران به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتوانند به راحتی به اطلاعات همه امکاناتی که در طول مسیر قرار گرفته‌اند اعم از مواکب، سرویس‌های بهداشتی، هلال‌احمر و... دسترسی داشته باشند و به آسانی بهترین مسیر خود را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند.

محمدحسین ارسطوزاده ادامه داد: این برنامه کاربردی، به راحتی از راه کد QR، کافه بازار و همچنین تارنمای اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  قابل بارگذاری بر گوشی‌های تلفن همراه است.

او با اشاره به فضای محیطی این برنامه کاربردی گفت: در ابتدای ورود به این برنامه، با طراحی و ظاهری مخصوص ایام محرم روبرو می‌شویم و در ادامه سه قسمت اصلی این نرم‌افزار پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد که قسمت ابتدایی که در پنجره بالای برنامه قرار گرفته مربوط می‌شود به دو شماره تلفن 3605 که برای پاسخگویی و راهنمایی زوار و 09629 که برای پاسخگویی به شکایات است؛ همچنین این نرم‌افزار اخبار لحظه به لحظه مربوط مسیر و... درخصوص اربعین را نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان درباره قسمت دوم این نرم‌افزار هم توضیح داد: این قسمت با عنوان "جستجو براساس مکان شما" است که شامل اطلاعاتی درخصوص مواکب، سرویس‌های بهداشتی، هلال‌احمر، تقشه و مسیریاب و... است.

او افزود: در بخش مربوط به مواکب، اطلاعاتی در مورد مواکب و حسینیه‌های قرارکرفته در طول مسیر فرآهم آمده که زائر می‌تواند با استفاده از نقشه و راهنمای جامع، به راحتی به نشانی، امکانات، دستگاه مجموعه متولی، نام مدیر موکب، شماره مدیر موکب، تاریخ خدمات موکب، نوع سیستم خنک‌کننده، ساعت فعالیت، ظرفیت موکب و نوع مکان دسترسی پیدا کند.

ارسطوزاده بیان کرد: بخش سرویس‌های بهداشتی این نرم‌افزار نیز فهرست سرویس‌های بهداشتی قابل استفاده در طول مسیر را نمایش می‌دهد که این قابليت به زائران كمک می‌كند تا بتوانند با يافتن نزديک‌ترين سرويس بهداشتی، نيازهای خود را برطرف كنند.

او با بیان این‌که بخش هلال‌احمر نیز اطلاعات در مورد مراکز هلال‌احمر و خدمات پزشکی در طول مسیر را فراهم می‌کند افزود: زائرین می‌توانند در صورت نیاز به خدمات پزشکی، با استفاده از این نرم‌افزار به نزدیک‌ترین مرکز هلال‌احمر منطقه دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اضافه کرد: در بخش نقشه و مسیر یاب نیز زائران عزیز می‌توانند با استفاده از نقشه و سامانه GPS، به آسانی بهترین مسیر خود را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند.

او با بیان این‌که «جستجو براساس شهرستان‌ها» قسمت سوم برنامه کاربردی زائریار است افزود: این فسمت اطلاعات کاملی درباره موکب‌های‌ شهرستان‌ها و خدمات ارائه می‌دهد و همچنین جاذبه‌های آن شهرستان‌ها را نیز براساس اطلاعات تکمیلی و مبتنی بر نقشه در دسترس عموم قرار می‌دهد.

ارسطوزاده خاطرنشان کرد: قطعاً تلاش می‌کنیم تا در بروزرسانی‌های بعدی، کاستی‌های این نرم‌افزار را برطرف کنیم.

نمابشگاه هفته دولت خوزستان از هفتم تا نهم شهریورماه 1402 باحضور فعال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی خوزستان در محل سالن خلیج‌فارس نمایشگاه دائمی بین‌المللی اهواز دایر شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب