آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد خبر: 5883
تعداد بازدید: 329

خانه تاریخی مهدوی دزفول مرمت می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول از مرمت و بازسازی بنای تاریخی مهدوی در این شهرستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم 19 مهرماه 1402  اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و آواربرداری خانه تاریخی مهدوی در روزهای گذشته با هدف مرمت خانه و احیای شوادان ارزشمند آن توسط مالک و زیر نظر اداره میراث‌فرهنگی دزفول انجام و این بنای تاریخی آماده عملیات مرمت و بازسازی شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی دزفول گفت: این بنا با متراژ ۲۹۰ متر برخلاف بیشتر بناهای دزفول که درونگرا هستند، در دو نبش آزاد بوده و پنجره‌هایی نیز رو به بیرون دارد و ساخت آن به دوران قاجار می‌رسد و مالکیت آن در اختیار خاندان مهدوی است.

او تصریح کرد: موقعیت قرارگیری این بنا در مرکز محله شاه‌رکن‌الدین که از محلات قدیمی و ارزشمند بافت تاریخی دزفول با وجود آثار ثبت‌ملی نظیر مسجد، حمام، بقعه و چند خانه تاریخی از جمله مجاهد و محسنی از اهم ویژگی‌های آن است.

خادم با بیان این‌که بنای تاریخی مهدوی ظرفیت‌های بسیاری برای اعطای کاربری‌های فرهنگی و گردشگری را دارا است ابراز امیدواری کرد: با حفظ اصالت این بنای ارزشمند و سپس مرمت و بهسازی آن، اقدامات خوبی را در زمینه ارج نهادن به میراث شهرمان برداریم.

او تأکید کرد: مشارکت مردم در احیاء بافت تاریخی و سرمایه‌گذاری در آن که منجر به کسب درآمد پایدار می‌شود، لازمه پویایی بافت تاریخی است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب