آخرین به روز رسانی: یک شنبه 9 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: یک شنبه 9 اردیبهشت 1403
شنبه 22 مهر 1402
کد خبر: 5884
تعداد بازدید: 271

مرمت خانه تاریخی اخوان بهبهان با 260 میلیون تومان اعتبار تخصیصی

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی بهبهان از آغاز مرمت و ساماندهی خانه تاریخی «اخوان» خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد اظهار کرد: برای مرمت خانه تاریخی اخوان از محل اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بهبهان با اشاره به تهیه و تکمیل طرح مطالعاتی خانه تاریخی «اخوان، گفت: اقدامات مرمتی پیش‌بینی‌شده‌ که شامل مرمت و بهسازی ضلع شمالی این خانه تاریخی بود به صورت کامل انجام شد.

او اضافه کرد: عملیات آسیب‌شناسی ضلع غربی این خانه تاریخی که درب ورودی آن است نیز هم‌اکنون در حال انجام است.

حداد خاطرنشان کرد: مرمت، احیا و بهره‌برداری صحیح از بناهای تاریخی بهبهان منجر به رونق هرچه بیش‌تر صنعت گردشگری در این شهر تاریخی خواهد شد.

خانه تاریخی اخوان متعلق به یکی از شهروندان صاحب‌نام آن دوره به نام حاج‌شکرالله رحیمی معروف به اخوان بوده که پس از وصلت خانوادگی او با خانواده بهادر دیوان یعنی دختر نجف‌خان به همسری پسرش این خانه را به عنوان مهریه عروس به او بخشید و پس از آن به مالکیت فرنگیس منصوری درآمد و هم‌اکنون به نام خانه اخوان معروف است. خانه تاریخی اخوان متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است. معماری این خانه ‌تاریخی مانند دیگر خانه‌های بافت قدیم شهر بهبهان‌ با همان مصالح سنگ و گچ ساخته شده است. این خانه تاریخی سال ‌۱۳۸۴ با شماره ثبت ‌۱۴۷۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب