آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
یک شنبه 05 آذر 1402
کد خبر: 5954
تعداد بازدید: 336

دو بنای تاریخی بهبهان برای احیا و بهره‌برداری به مزایده گذاشته می‌شود

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان از واگذاری دو بنای تاریخی این شهرستان به بخش خصوصی در اولین مزایده استانی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد با بیان این‌که در اولین مزایده استانی صندوق احیا در استان، بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی بهبهان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند افزود:
باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اولین مزایده استانی صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی باهدف احیا این آثار و مجموعه‌ها و همچنین به‌منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران محلی،  با حضور مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری آثار تاریخی کشور و اعضای حقوقی این صندوق برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان ادامه داد: باتوجه به هماهنگی به‌عمل‌آمده، پرونده‌های احیاءِ دو مجموعه تاریخی از جمله "قلعه‌مدرسه خیرآباد" به‌عنوان موزه مردم‌شناسی و واحد اقامتی و "خانه اخوان" به‌عنوان موزه صنایع‌دستی، مرکز هنرهای تجسمی و واحد پذیرایی و اقامتی، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

او یادآور شد: مجموعه گردشگری  آب‌درمانی "گراب" نیز با همکاری نماینده شهرستان در مجلس و نیز فرمانداری و امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، سنددار شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار بخش گردشگری است.

حداد حداد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مزایده‌های استانی صندوق احیا که برای اولین بار از استان اصفهان آغازشده، تلاش به‌منظور احیای این مجموعه‌های تاریخی و حضور فعالان و سرمایه‌گذاران بومی هر استان در این مجموعه‌ها است تا از این راه بتوان به توسعه پایدار جوامع محلی یاری‌رسانی کرد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب