آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد خبر: 6070
تعداد بازدید: 156

نمایش مولاژهای ایلامی و هخامنشی ویژه معلولان در نمایشگاه گردشگری تهران

نمایش سفال‌های پیش از تاریخ، مولاژهای ایلامی و هخامنشی برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان در غرفه خوزستان، از بخش‌های خلاقانه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، منصور بزرگمهر نماینده معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در حضور خبرنگاران اظهارکرد: با همکاری دو معاونت گردشگری و میراث‌فرهنگی خوزستان بخش جدیدی با عنوان گردشگری نابینایان، ناشنوایان و معلولان در غرفه گردشگری خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دایر شده است.

نماینده معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بیان کرد: یکی از بخش‌های نوآورانه نمایشگاه امسال، نمایش بازسازی حجمی نقش‌مایه‌های سفال‌های پیش از تاریخ، مولاژهای ایلامی و هخامنشی برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان است.

او افزود: در این بخش که دارای رمپ و مسیر خاصی برای معلولان است، سفال‌های بسیار نفیس، مولاژهای بسیار باکیفیت تاریخی به همراه برچسب‌ها و بروشورهایی به خط بریل تدارک دیده شده که فرصتی عالی برای دسترسی علاقمندان به میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خوزستان است.

بزرگمهر تصریح کرد: در این بخش از غرفه گردشگری خوزستان که با همراهی علی خرازی، اعظم قنواتی، پریسا طاهری‌نیا، حیدر حسینی و سمیراحسینی همراه است، انواع سفال‌های پیش از تاریخ، مولاژهای ایلام میانه، ایلام‌نو و هخامنشی، کار دست هنرمندان شرکت هزاره، هنرمند بهبهانی علی نصرت‌اله، هنرمندان شوشی مهرداد مهردادیان و زهرا هوری به نمایش گذاشته شده‌اند.

او یادآور شد: نکته قابل توجه دیگر وجود سه مولاژ بسیار نفیس از موزه باستان‌شناسی شوش در این بخش است که توسط هیأت باستان‌شناسی فرانسوی در زمان دومکنم و ژان پرو ساخته شده‌اند؛ اما گل سرسبد مولاژهای غرفه گردشگری خوزستان مولاژ نقش برجسته کتیبه‌دار شاهزاده هنّی است که در پایگاه ملی میراث آیاپیر تهیه و به نمایشگاه ارسال شده است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب