آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
کد خبر: 6219
تعداد بازدید: 93

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور عنوان کرد:

اینفلوئنسرهای طرح «سلام ایران» به خوزستان می‌آیند/ لزوم استفاده از توان ذینفعان صنعت گردشگری برای توسعه گردشگری خارجی

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی در دیدار با فعالان گردشگری ورودی خوزستان ضمن تأکید بر استفاده از توان همه ذینفعان صنعت گردشگری برای توسعه گردشگری خارجی، قول مساعد داد تا اینفلوئنسرهای طرح سلام ایران از سوی وزارتخانه به سمت استان خوزستان سوق داده شوند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مسلم شجاعی بعد از ظهر چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1403 در سفر به خوزستان و طی نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و جمعی از فعالان گردشگری ورودی، هتل‌داران و آژانس‌داران در محل سالن جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: این سفر، شامل دو قسمت است که بخش اول آن دیدار با فعالان گردشگری ورودی استان خوزستان و هسته گشت‌های ورودی است که استان برای کشورهای بازار هدف تعیین کرده است و پس از این نشست نیز دیداری با معاونان گردشگری مناطق آزاد کشور خواهم داشت که به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود که در آن دیدار موضوع ورود گردشگر خارجی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به دنیا از راه ظرفیت‌های منطقه آزاد را دنبال خواهیم کرد که امیدواریم به نتایج قابل قبولی منجر شود.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان این‌که گردشگری خارجی دارای دو بال شامل معرفی و جذب گردشگر است افزود: تا زمانی که فردی از ظرفیت‌‌ها، قابلیت‌ها، رویدادها، جشن‌ها، آئین‌ها و  مراسم  یک مقصد مطلع نباشد، احتمالاً به آن مقصد سفر نخواهد کرد؛ به عنوان مثال، ما تا داستان چغازنبیل را ندانیم احتمالاً حس زیادی نسبت به آن نخواهیم داشت و همچنین تا داستان تقسیم‌بندی آسیاب‌های شوشتر را ندانیم، حسی نسبت به این موضوع نداریم؛ پس در وهله اول باید موضوع معرفی در همه ابعاد از جمله تأسیسات گردشگری، راهنمایان، جاده‌ها و زیرساخت‌ها را مدنظر قرار دهیم زیرا همگی این موارد در کنار هم معرفی جامعی از مقصد ارائه خواهند داد.

او ادامه داد: پس از معرفی، باید روی جذب گردشگر کار کرد به این معنا که فعالانی که در حوزه جذب کار می‌کنند اعم از مدیران و کارکنان دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، تورگردانان، هتل‌‌داران، تأثیرگذاران اجتماعی (اینفلوئنسرها) باید کمک کنند تا موضوع معرفی و جذب گردشگر که همانا دو بال گردشگری خارجی است اتفاق افتد.

شجاعی تصریح کرد: اینفلوئنسرها اساساً معرفی‌کننده‌های خیلی قوی‌ای هستند؛ چرا که محتوایی متناسب با ذائقه گردشگر تولید می‌کنند. به عنوان مثال یک اینفلوئنسر اهل کشور کویت محتوایی از اهواز، شوش، آبادان، خرمشهر  و شوشتر تولید می‌کند که متناسب با ذائقه کویتی‌ها است.

او با اشاره به محدودیت اعتبار در حوزه گردشگری خارجی در سطح وزارتخانه گفت: باید از ظرفیت‌ همه ارگان‌ها و ذینفعان صنعت گردشگری هر استان اعم از هتل‌دار، راهنما، تورگردان، مدیر دولتی، منطقه آزاد شرکت فولاد، صنعت و معدن و... استفاده کرد و همه این ارکان باید ظرفیت خود را بگذارند تا در راستای بازاریابی، معرفی و بهبود زیرساخت‌ها گام‌های مؤثر برداریم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص وضعیت گردشگری خارجی کشور به لحاظ آماری گفت: در سال گذشته نزدیک به  6 میلیون و 400 هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم که این مقدار نسبت به سال 1401، میزان 50 درصد رشد داشت.

او بیان کرد: ما در سطح وزارتخانه می‌توانیم اینفلوئنسرهایی را که از کشورهای مختلف و بازارهای هدف شناسایی می‌کنیم را به سمت استان خوزستان سوق دهیم تا برای استان تولید محتوا کنند و پُست‌های خود را در سطح وسیع منتشر کنند چراکه در تولید محتوا موضوع نشر اهمیت زیادی دارد.

شجاعی در این دیدار خطاب به حاضران در نشست این قول را داد تا اینفلوئنسرهایی که در طرح "سلام ایران" حضور دارند، از سوی وزارتخانه به سمت استان خوزستان فرستاده شوند.

او در عوض از جامعه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان خواست که تلاش کنند یک نمایش جاده‌ای (Road Show) در کشور عراق با حضور ذینفعان استان برگزار کنند تا نفع آن به استان برسد.

برنامه مدون معاونت گردشگری خوزستان برای توسعه گردشگری خارجی

در ادامه این نشست، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز اظهار کرد: خوزستان به لحاظ جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی برجستگی ویژه‌ای در سطح کشور دارد و با مواریث جهانی خود در سطح دنیا شناخته شده است و از طرفی نیز یکی از استان‌های مرزی محسوب می‌شود که دارای مرز ساحلی و زمینی است که همه این ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه گردشگری خارجی فعال هستند.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که ورود اتباع گردشگران خارجی به کشور را از مبادی ورودی زمینی، دریایی و هوایی استان خوزستان شاهد هستیم افزود: به همین دلیل، بخش‌های خصوصی ما در این زمینه فعال شده‌اند و اقداماتی از عقد تفاهم‌نامه و قرارداد گرفته تا برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری خارجی و تعامل دوجانبه در این خصوص را انجام داده‌اند.

او گفت: خوشبختانه معاونت گردشگری استان نیز با تشریک مساعی فعالان حوزه گردشگری، برنامه مدونی دارد که قدم به قدم از امور زیربنایی گرفته تا ایجاد تعامل و رایزنی پیش‌ می‌رود و ما امیدواریم برگزاری این نشست منشاء خیر و نقطه عطفی در حوزه گردشگری خارجی استان باشد و بتوانیم گام‌های عملی و عملیاتی در اجرای این برنامه‌ها داشته باشیم.

لازم به یادآوری است در دیدار مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با  فعالان گردشگری ورودی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، محمدعلی خلیلی رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، سیروس داوودی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در استانداری، عبدالحمید حرمتی رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان، طاهر سبحانی رئیس انجمن خدمات مسافرت هوائی و گردشگری خوزستان، سوسن جهرمی رئیس انجمن راهنمایان گردشگری خوزستان و جمعی از فعالان گردشگری در انجمن‌های مردم‌نهاد حضور داشتند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب