آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
شنبه 09 آبان 1394
کد خبر: 1419
تعداد بازدید: 5016

فعالین صنعت گردشگری خواستار ایجاد تشکل حرفه‌ای قانونمند شدند

فعالین صنعت گردشگری
خواستار ایجاد تشکل حرفه‌ای قانونمند شدند






















فعالان بخش خصوصی و پیشکسوتان صنعت گردشگری در نشست صمیمانه با معاون گردشگری سازمان، خواستار ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای قانونمند و فراگیر برای اجرای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های دولت در حوزه گردشگری شدند.

به گزارش میراث آریا(chtn) در این دیدار که به درخواست جمع کثیری از پیشکسوتان صنعت گردشگری فعال در حوزه های مختلف، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، مدیران زنجیره های هتلداری کشور و راهنمایان گردشگری برگزار شد، حاضرین، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در رابطه با نحوه مواجهه با شرایط پساتحریم و ضرورتهای موجود مطرح کردند.

قریب مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی در این نشست با بیان اینکه، صنعت گردشگری در کشورمان شکننده است، گفت: مشکل معافیت از مالیات یکی از مواردی است که نشان می دهد صنعت گردشگری در ایران هنوز نتوانسته روی پای خودش بایستد.

وی تصریح کرد: ما در این صنعت بن بست‌هایی داریم که باید باز شود، گروههایی هستند که با گردشگری آشنا نیستند، معرفی مزایای صنعت گردشگری به این افراد راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل خواهد بود و این کار بدون حضور انجمن های تخصصی در حوزه گردشگری امکانپذیر نخواهد بود.

کشایی مدیرعامل گروه هتلهای کوثر با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولتی را نباید جدا و مجزا دانست، گفت: این جدایی، ضربه سنگینی به صنعت گردشگری می زند و خانوده گردشگری را تضعیف می کند.

وی افزود: این نوع نگاه به صنعت گردشگری و مجزا کردن بخش خصوصی و دولتی باید کنار گذاشته شود ما باید همه در کنار هم قرار بگیریم.
در ادامه امینی، مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی آرین توریست با اشاره به اینکه معاونت گردشگری در طول 2 سال گذشته برنامه ها و اقدامات بسیاری را به انجام رسانده است، تصریح کرد: اگر بیانیه ای داده می شود و عده ای امضاء می کنند، یک موضوع تازه نیست چراکه در هر دوره ای از این اتفاقات می افتد، افرادی هستند که وقتی منافعشان به خطر می‌افتد از این راهکارها استفاده می کنند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی حامی معاونت گردشگری است، مشکلاتی که وجود دارد نشات گرفته از درون صنف گردشگری است، ما خودمان تشتت آراء داریم، اجازه بدهید معاونت گردشگری به کارهای کلیدی خود بپردازد.

مداح یکی دیگر از فعالین حوزه گردشگری در این نشست صمیمانه گفت: فرهنگ توریسم و مردم باید در کشورمان اصلاح شود، امروز مشغولیات ما در این صنعت به دلیل ناهماهنگی های موجود در میان بخش غیردولتی و دولتی به قدری زیاد شده است که موارد مهم را از یاد برده ایم.

وی ادامه داد: تا زمانی که ذهنیت مردم و جامعه نسبت به گردشگری و فرهنگ گردشگر پذیری اصلاح نشود مشکلات این بخش حل نمی شود.

رقیه حاتمی پور مدیرعامل دفتر خدمات گردشگری فلامینگو هم در این نشست گفت: بخش غیردولتی فعال در حوزه گردشگری باید یک ساختار قوی و منسجم داشته باشد تا همه اجزاء و اعضاء را در خود جای دهد.

وی ادامه داد: این تشکل قوی باید در احراز صلاحیت افرادی که می خواهند به عنوان نماینده بخش غیردولتی در صنعت گردشگری فعالیت داشته باشند نقش اصلی و اساسی ایفا کند.

در این جلسه سعیدی، مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری گالیور گفت: جامعه گردشگری یک خانواده بزرگ است که می تواند خدمات بسیار بزرگی به کشور ارائه کند، ما انتظار داریم که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این خانواده صنعت گردشگری حمایت کند.

وی تصریح کرد: دخالت سازمانهای دیگر در حوزه گردشگری باید از طریق قانون محدود شود و این موضوع به جز حمایت سازمان میراث فرهنگی از جامعه فعالین گردشگری ممکن نمی شود.

سعیدی ادامه داد: دولت باید وظیفه سیاستگذاری خودش را انجام دهد و در عین حال بخش خصوصی هم وظایف خود را داشته باشد، دولت باید از افرادی که در چارچوب قانون صنعت گردشگری فعالند و آماده ارائه خدمات رایگان هستند استفاده کند.

رنج کشان مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی دلتابان در این جلسه با تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد معاونت گردشگری طی 2 سال گذشته گفت: در طول 20 سالی که من در این حوزه فعال هستم، تنها در این دولت بود که مسئولین گردشگری کشور در این حد و حجم از آژانس داران دعوت می کنند تا در جلسات شرکت داشته باشند.

وی ضمن اشاره به فعالیتها و برنامه های همکاری خود با معاونت گردشگری در چارچوب طرح ساماندهی تورهای خروجی و با ابراز تمایل نسبت به ایجاد تشکل حرفه ای در صنعت گردشگری، یادآور شد: ایجاد این تشکل بی شک در بهبود وضع موجود و رفع مسائل و مشکلاتی که امروز ما دچار آن هستیم، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اکبر غمخوار، مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی پرسپولیس و عضو هیات مدیره انجمن خدمات گردشگری استان تهران در این نشست با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید با بلوغ فکری به کار خود ادامه دهد، گفت: ما در بخش خصوصی نیازمند ایجاد تشکل ها و انجمن های قوی و فراگیر هستیم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم دولت در این بخش حداقل تصدی گری را داشته باشد و امور کلان را در اختیار بگیرد، ما گروه مقابل دولت نیستیم و علاقه مند به تعامل با مجموعه دولت هستیم، اگر بخش خصوصی قدرتمند شود می تواند به عنوان یک بازوی کمکی در اختیار دولت قرار گیرد.

همچنین فرزانه مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری تعطیلات در این نشست با تقدیر از زحمات و تلاشهای معاونت گردشگری، گفت: ما نیازمند ایجاد یک تشکل قوی و منسجم در این صنعت هستیم، تاکنون تعامل بسیار مثبت و سازنده ای در این حوزه وجود داشته و به نظر می رسد برخی نامه نگاری هایی که انجام شده به دلیل بی اطلاعی و عدم آگاهی کافی نسبت به موضوعات بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از همکاران ما نسبت به موضوعات بی اطلاع هستند و اگر نظرخواهی به شکل درستی انجام شود بی تردید این سوء تفاهم ها رفع خواهد شد.

در پایان این نشست صمیمانه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری با اشاره به اینکه تعامل بین بخش خصوصی و دولتی انکار ناپذیر است، گفت: ایجاد یک تشکل حرفه ای و قدرتمند یک نیاز و ضرورت برای صنعت گردشگری است که با توجه به آیین نامه دولت باید به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: این تشکل باید به قدری قوی باشد که به عنوان یک مرجع در صنعت گردشگری شناخته شود، تاکنون به دلیل برخی احتیاط ها و روابط حاکم در فعالین این بخش، هیچ نظارتی از ناحیه افراد فعال در گردشگری بر عملکردها نبوده است، بنابراین اگر قانون رعایت شود برای همه اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

رحمانی موحد تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا با کسب دستور ریاست سازمان، برای اجرای بخش مربوط به تشکیل و فعالیت تشکلهای تاسیسات گردشگری در ماده 25 آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری، یک ساختار اجرایی تعیین کنیم، چراکه این ماده می تواند در احقاق حقوق فعالان گردشگری به ویژه در شرایط پساتحریم بسیار مفید و موثر باشد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب