آخرین به روز رسانی: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
دوشنبه 05 بهمن 1394
کد خبر: 1491
تعداد بازدید: 1683

کتاب جزء بزرگی ازچرخه فرهنگی است که باید در سبد خانوارها قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان، کتاب را جزء بزرگی از چرخه فرهنگی عنوان کرد و گفت: با درایت مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ، کتاب باید بیش از پیش در سبد فرهنگی خانوارها قرار گیرد.
کتاب جزء بزرگی ازچرخه فرهنگی است
که باید در سبد خانوارها قرار گیرد














خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان، در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: نمایشگاه کتاب می تواند فرصت های جدیدی را برای علاقه مندان حوزه کتاب قرار دهد تا بتوانند در زمانی محدود در محفل های فرهنگی شرکت کرده و آشنایی بیشتری با نویسندگان، ناشران و تازه های نشر داشته باشند و از سویی فرصتی برای نقد و نگاه دوباره به حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه این فرصت ها در شرایط عادی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب استان، گام مثبتی در توسعه فرهنگی و محرکت خوبی برای آشنایی افراد با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

نشان، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ‌های استانی کتاب تجربه خوب و موفقی بوده و برگزاری نشست‌ های تخصصی در حاشیه آن که دردهمین نمایشگاه کتاب نیز شاهد آن هستیم، بر جذابیت آن و تکمیل این رویداد فرهنگی افزوده است.

 

وی تصریح کرد: این برنامه ها با اهدافی که از نمایشگاه های فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب انتظار می رود می توانند رونق بخش کتاب و کتابخوانی بوده و افردی که در حوزه کتاب ناشناخته مانده اند را به مردم معرفی کنند.

وی پاسخگویی به نیازهای مختلف افراد اهل علم و دوستداران دانش، ادبیات و هنر را از طریق برگزاری نمایشگاه اتفاق مبارکی دانست و افزود: کتاب جزء بزرگی از چرخه فرهنگی است که باید با درایت متولیان این حوزه در سبد فرهنگی خانوارها قرار گیرد.
 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، ادامه داد: فرهنگ در استان خوزستان یک مقوله پیش رونده است به طوری که در دهه های گذشته از این استان نویسندگان و شاعران بسیار زیادی را به کشور معرفی کردیم.

وی ابراز کرد: حوزه جریان ادبی در خوزستان یک جریان قوی و ماندگار است و نسل های خود را به صورت مستمر تولید می کند که از این جهت به نظر می آید چه در زمینه ادبیات و چه در زمینه های دیگری مثل فیلم سازی استان خوزستان جز استان هایی است که در رده بالا قرار می گیرد و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

نشان، تدوین برنامه‌ های مناسب و هدفمند به منظور ظهور نوآوری، خلاقیت و استعدادهای بالقوه جوانان، کشف استعدادهای درخشان برای نویسندگی و تشویق مردم به مطالعه کتاب را از ملزومات گسترش فرهنگ در استان عنوان کرد.


گفتگو: خبرگزاری شبستان



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب