آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
شنبه 16 بهمن 1395
کد خبر: 2022
تعداد بازدید: 1915

خرمشهر ظرفیت شهر موزه دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهرستان خرمشهر ظرفیت تبدیل شدن به شهر موزه را دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
خرمشهر ظرفیت شهر موزه دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهرستان خرمشهر ظرفیت تبدیل شدن به شهر موزه را دارد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، خسرو نشان ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه گذاری شهرستان خرمشهر در محل فرمانداری ویژه خرمشهر اظهار کرد: همواره از دیرباز گردشگری یکی از اولویتهای توسعه در خرمشهر بوده است، به گونه ای که از دو دهه پیش قرار بود قطب گردشگری استان خوزستان در جزیره مینو شکل گیرد، اگرچه در این زمینه مطالعاتی هم انجام شد اما سرانجامی نداشت.
وی افزود: وقتی وارد خرمشهر می شویم، فضای شهر حکم می کند که گردشگری آبی رونق گیرد. خرمشهر در وضعیت موجود در زمینه زیرساخت های لازم برای گردشگری در فقر به سر می برد. 
نشان ادامه داد: خرمشهر تنها دو هتل یک و دو ستاره دارد. اکنون تقاضاهایی برای احداث هتل های 4و 5 ستاره در خرمشهر است.
وی با اشاره به عدم استفاده از دانش، تجربه و تخصص سازمان میراث فرهنگی در اعطای مجوزهای گردشگری توسط منطقه آزاد اروند بیان کرد: دوگانگی در اعطای مجوزهای گردشگری توسط منطقه آزاد اروند و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان سبب شده اداره کل میراث فرهنگی آمار دقیقی از مجوزهای صادر شده در زمینه گردشگری نداشته باشد و باید برای این امر چاره ای اندیشیده شود.
نشان پروژه های مجتمع تفریحی و ورزش های آبی و موزه دریایی خرمشهر را به عنوان دو پروژه پیشنهادی در بخش اقتصاد مقاومتی برای این شهرستان برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: از سالیان دور یکی از اولویت های توسعه خرمشهر در برنامه ریزی ها موضوع گردشگری بوده است و خرمشهر ظرفیت گردشگری آبی، دفاع مقدس، مذهبی و بوم گردی را داراست.
وی با تاکید بر تنوع بخشی در موضوعات گردشگری و تکثیر اماکن دیدنی برای گردشگران گفت: ساخت هتل ها و رستورانهای شناور، کشتی های تفریحی و بوم گردی از جمله پیشنهادات برای تنوع در سرمایه گذاری بخش گردشگری است.
نشان یکی از راه های تسریع در سرمایه گذاری را استفاده از معافیت ها و تخفیف ها و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در زمینه صنایع دستی نیز پیشنهاد کرد نخستین پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی کشور در خرمشهر راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خرمشهر و به دلیل داشتن شرایط و امکانات بندری و دسترسی به کشورهای منطقه، با ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی، صنایع دستی کل کشور از خرمشهر به دنیا صادرات خواهد شد.
نشان ادامه داد: ایجاد موزه هنرهای دستی و اکسپو صنایع دستی نیز دو پیشنهاد مهم و اساسی در این زمینه است چرا که داشتن تاسیسات و امکانات کفایت نمی کند و اکسپو حلقه وصل پایانه و موزه خواهد بود. این طرحها را به منطقه آزاد اروند ارائه کرده ایم اما هنوز به مرحله امضای تفاهم نامه نرسیده ایم.
وی همچنین خواستار واگذاری ساختمان قدیمی فرمانداری خرمشهر به اداره تازه تاسیس میراث فرهنگی شهرستان شد چرا که موقعیت مکانی و جایگاه ویژه آن ساختمان در سطح شهر نقش بسزایی را در معرفی جاذبه های گردشگری موزه شهری خرمشهر خواهد داشت.
نشان بیان کرد: راه اندازی شناور در مسیر خرمشهر اهواز از اولویتهای کار گردشگری است که اگر همکاری دیگر دستگاه ها باشد می توان اتفاق خوبی را برای نوروز امسال رقم زد و کاروانی از شناورها را روی رودخانه اروند راه انداخت.
 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب