آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
جمعه 04 فروردین 1396
کد خبر: 2118
تعداد بازدید: 675

نوروز یک ظرفیت است/ برنامه ریزی برای جذب گردشگران خارجی

مدیرکل مطالعات آموزش گردشگری کشور و ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: نوروز برای ما یک ظرفیت است و امیدوارم با برنامه ریزی ها و مدیریت یکپارچه علاوه بر ایجاد جریان گردشگری در ایران باعث جذب گردشگران خارجی هم بشویم.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور:

نوروز یک ظرفیت است/ برنامه ریزی برای جذب گردشگران خارجی

مدیرکل مطالعات آموزش گردشگری کشور و ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  گفت: نوروز برای ما یک ظرفیت است و امیدوارم با برنامه ریزی ها و مدیریت یکپارچه علاوه بر ایجاد جریان گردشگری در ایران باعث جذب گردشگران خارجی هم بشویم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محسن رنجبر در جلسه مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار شوش اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان یکی از استان هایی که ظرفیت گردشگری آن مثال زدنی است، و در تمامی زمینه ها قابل توسعه است، دارای رویکرد گردشگری بسیار قوی از ساحل و دریا تا ارتفاعات است.

وی افزود: خوزستان از چند اقلیم آب و هوا شکل گرفته و محیط زیست، آثار متعدد برجای مانده، تنوع قومی و فرهنگ های مختلف در نقاط مختلف از جمله ظرفیت های بی نظیر این استان است.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: یادمان هایی مثل فتح المبین و شلمچه یادگار هشت سال دفاع مقدس هستند و به عنوان یکی از قطب های گردشگری خوزستان محسوب می شوند. یک همسویی خوب که توسط سازمان های مختلف ذیل این ستاد شکل گرفته را در جمعیت بسیار که در شوش حاضر شدند، دیدیم.

رنجبر ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که با این زحماتی که همه کشیدند بتوانیم از ظرفیت های این شهرستان که دارای دو اثر ثبت جهانی است، استفاده کنیم هر چند مسئولیت آن سنگین است.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز صرفا بحث نوروز مد نظر نیست بلکه تولیدات استانی از جمله صنایع دستی و به ویژه فرهنگ استان ها را نیز معرفی می کنیم. در حقیقت در نقاط مختلف کشور و برنامه ریزی های مختلف برای معرفی فرهنگ آن نقاط، از ظرفیت های میراث فرهنگی استفاده می کنیم.

مدیرکل مطالعات آموزش گردشگری با بیان این که امیدوارم هر ساله با استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی به سمت اشتغال زایی برای جوامع محلی پیش برویم، گفت: در ستاد کشور ظرفیت برنامه ریزی هر شهرستان در سرویس دهی و خدمات دهی به مسافران نوروزی را با بازدیدهای میدانی ارزیابی می کنیم و طی بازدیدی که امروز از خوزستان و شهرستان شوش داشتیم هماهنگی خوبی در ستاد اجرایی سفر استانی و شهرستانی مشاهده شد.

رنجبر در پایان اظهار کرد: نوروز برای ما ظرفیت است. با برنامه ریزی ها و مدیریت یکپارچه علاوه بر ایجاد جریان گردشگری در ایران می توانیم باعث جذب گردشگران خارجی هم شویم تا آنها نیز از ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران بهره مند شوند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب