آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد خبر: 4252
تعداد بازدید: 800

سیدحکمت اله موسوی در پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پیامی فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی را به صنعتگران،هنرمندان،فعالان و علاقمندان صنایع دستی تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان متن پیام بدین شرح است:
 
 
 
 
هواللطیف
 
 به گواه اسناد و یافته های باستان شناسی ،گستره ی ایران بزرگ در طول تاریخ از دیرباز ،خواستگاه و تمدنهای باشکوهی بوده است، تمدن هایی درخشان، که درمسیر رشد و بالندگی ، با شناخت درست کاستی های آغازین جامعه ی نوپا ی خود؛نه تنها اقدام به برطرف کردن نیازهای خود کردند ،بلکه در خلق و آفرینش صنایع دستی و هنرهای سنتی بدیع ،به زیبائی و ظرافت آن نیز اندیشیدند، تا بتوانند روحیات و علایق شان را در زندگی پیرامونی خود به شایستگی هر چه بیشتر به رخ آینده گان بکشانند.
 
 ملت هنر دوست ایران اسلامی همواره صنایع دستی را هنری ارزشمند و کاربردی می دانستند و در ابعاد زیباشناسانه ،از بدیع ترین و زیباترین اِلمان ها پیرامونی خویش برای ساختن و خلق آثار هنری خود همواره بهره می جستند.
 
 استان خوزستان به عنوان گهواره تمدن بشری ، از پیشگامان خلق و از مراکز تولید نخستین صنایع دستی در ادوار مختلف تاریخی بوده است. 
 
از آنجایی که خوزستان زیبا ، از آغاز زیستگاه اقوام گوناگونی بوده است ،گستردگی و تنوع صنایع دستی غنی در این جغرافیا همواره چشم گیر بوده و هست، اقوام و عشایری هنرمندی که از دیرباز تا کنون  هر کدام دارای صنایع دستی و هنرهای سنتی شگرف و زیبای مختص به خود بوده است.
 
 
برخود لازم می دانم فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی را به خانواده بزرگ و فرهیخته صنایع دستی خوزستان و مردم فرهنگ دوست کشور عزیزمان ایران تبریک عرض نمایم.
 
  
سید حکمت الله موسوی
۲۰ خرداد ۱۴۰۰


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب