آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد خبر: 4266
تعداد بازدید: 331

با رأی اعضای شورای حریم کشور

عرصه و حریم محوطه تاریخی «طاق‌طویله» در ایذه تصویب شد

با رأی اکثریت اعضای شورای حریم کشور، عرصه و حریم محوطه تاریخی "عمارت اتابکان" ایذه موسوم به طاق‌طویله تصویب شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پس از بازدید میدانی روزهای قبل مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی از محوطه‌های تاریخی اشکفت‌سلمان و طاق‌طویله ایذه، جلسه شورای حریم كشور به‌منظور بررسی پرونده‌های پیشنهادی از سوی استان‌ها، باحضور اعضای این شورا 25 خرداد ۱۴۰۰ در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.
 
در این جلسه که سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی وی و مهدی فرجی مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی آیاپیر ایذه نیز در آن حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر، عرصه و حریم محوطه تاریخی "عمارت اتابکان" ایذه موسوم به طاق‌طویله با اکثزیت آراء تصویب شد و مراحل ابلاغ آن در دستورکار قرار گرفت.
 
درخور ذکر است، مراحل تصویب عرصه و حریم محوطه پیش‌گفته، پس از سال‌ها تلاش به نتیجه رسیده است.
 
گفتنی است درخصوص بازنگری عرصه و حریم اشکفت‌سلمان نیز مقرر شد اسناد و مدارک لازم تهیه و پرونده در جلسه آتی شورای حرائم کشور دوباره بررسی شود.
 
محوطه طاق‌طویله مربوط به دوره ایلخانی ـ دوره تیموریان است و در ایذه، خیابان محمد رسول‌الله واقع شده و در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب