آخرین به روز رسانی: شنبه 22 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 22 اردیبهشت 1403
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد خبر: 4583
تعداد بازدید: 235

دهه فجر، مطلع غزل زیبای پیروزی و قصیده بلیغ اسلام بود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان فرا رسیدن ایام‌ا... دهه فجر و سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی را به مردم استان تبریک گفت.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در بخش‌هایی از پیام سیدحکمت‌اله موسوی آمده است:

«بهمن»، ماه شوریدگان دلداده‌ای است که سرمست از کلام و پیام آن پیر می‌فروش، خود را به خط خون و آتش زدند و «گل تکبیر» را در همه جای این میهن شکوفاندند. دهـه فجــر، کلید گشاینده درب‌های پیروزی به روی این ملت عظیم بود کـه «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد.

سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) و آغاز سی‌وهشتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی، فرصتی است تا 43 سال عزت و سرافرازی ملت شریف ایران را به همه آن‌هایی که در مسیر اعتلای نام این مرز و بوم تاریخ‌ساز شده‌اند و به مردم صبور و مقاوم استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض کنم.

پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که دامن افق‌ها را روشن ساخت و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نورباران کرد. دهه فجر، مطلع غزل زیبای پیروزی و قصیده بلیغ و رسای اسلام بود؛ و چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند که: «دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر، اسلام، تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند به‌شمار می‌رود.»

امروز کشور عزیزمان ایران به برکت خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس، قله‌های بلند پیشرفت و تعالی را فتح کرده است و انقلاب‌ اسلامی، سرچشمه تحول و تعالی در منطقه شده و به الگویی موفق برای ملت‌ های آزاده در مسیر آزادی‌خواهی و احیای هویت اسلامی تبدیل شده است.

ما مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان امروز پس از عبور غرورآفرین از دوران دفاع‌مقدس و سال‌های پس از آن، اعلام می‌داریم که با دستان پرتوان، چشمان تیزبین، جان برکف و دریادل تا پای جان برای دفاع از جایگاه ولایت، کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی در برابر زورگویان خواهیم ایستاد و دست متجاوزان را قبل از هرگونه اقدامی قطع و آن را عبرتی برای دیگر اندیشه های پلید قرار خواهیم داد و ایام خجسته دهه فجر را به مقام عظمای ولایت و فرماندهی معزز کل قوا و امت همیشه قهرمان، به ویژه ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و عزت و عظمت بیش از پیش میهن اسلامی را در پرتو حمایت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر (عج)  و علو درجات روح بلند امام شهیدان (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و دوران دفاع‌مقدس و همه شهیدان راه آزادی را ازدرگاه ایزد متعال مسئلت داریم. از خداوند متعال خواهانم که توفیق احیای همیشگی و پاسداشت ارزش‌های بزرگ انقلاب اسلامی را به همه ما عنایت فرماید.-


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب