آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
دوشنبه 29 فروردین 1401
کد خبر: 4746
تعداد بازدید: 543

برپایی 2 نشست تخصصی در اهواز به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، دو نشست تخصصی با موضوعات مختلف در اهواز برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست تخصصی "سکونت در جوار کارون؛ مروری بر شکل‌گیری اهواز نوین" عنوان یکی از این نشست‌ها است که بعداز ظهر دوشنبه 29 فروردین‌ماه  1401 به همت اداره میراث‌فرهنگی اهواز برگزار می‌شود.

این نشست با سخنرانی دکتر روح‌الله مجتهدزاده عضو هیأت‌علمی دانشکده معماری دانشگاه شهیدچمران اهواز از ساعت 17 الی 19 در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اهواز (تالار مهتاب) برپا خواهد شد.

همچنین در همین روز، نشستی تخصصی توسط انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی تاریانا خوزستان برگزار می‌شود که سه موضوع شامل "تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی‌فرهنگی"، "مسائل حقوقی عرصه و حریم آثار تاریخی‌فرهنگی" و "بررسی و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان امیدیه" دستورکار این نشست خواهد بود.

میثم حسین‌زاده باستان‌شناس اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان سخنران موضوع نخست و سعید محمدپور کارشناس حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و نعیمه سیمری کارشناس‌ارشد مرمت و معماری به ترتیب سخنرانان دو موضع بعدی خواهند بود.

این نشست تخصصی از ساعت 18 تا 20 بعداز ظهر در محل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد  واقع در امانیه، پشت کمیته امداد برگزار خواهد شد.

حضور در این دو نشست برای عموم آزاد است.

درخور ذکر است، شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) روز ۱۸ آوریل را به عنوان روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی نامگذاری کرده است و هر سال در این روز فعالیت‌های مختلفی در راستای اشاعه فرهنگ و تأکید بر اهمیت حفظ میراث‌فرهنگی در کشورهای جهان انجام می‌شود.

هدف از گرامیداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی‌افزایی درباره اهمیت میراث‌فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است. این روز همچنین بر گسترش آگاهی‌ها درباره تنوع و آسیب‌پذیری میراث‌فرهنگی در جهان و اهمیت تلاش‌ برای حفظ و نگهداری از ‌آن‌ها تمرکز دارد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب