آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
سه شنبه 06 اردیبهشت 1401
کد خبر: 4759
تعداد بازدید: 226

استاندار خوزستان:

زوایا و گوشه‌های پنهانی دفاع مقدس برجسته شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید زوایا و گوشه‌های پنهانی دفاع مقدس برجسته شود، گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر خوبی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ابراز امیدواری از مسیری که حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آن قرار گرفته، اظهار کرد: سوم خرداد نقطه عطفی در آزاد سازی خرمشهر بود که پس از آن تاریخ، ورق جنگ برگشت و دنیا این موضوع را قبول کرد که ابتکار عمل در دست نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس با مردم عراق جنگ نداشته‌ایم، عنوان کرد: عنصری به نام صدام که مهره سرسپرده بیگانه بود، به کشور ما حمله کرد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب بزند.

خلیلیان گفت: در جنگ ایران و عراق، قدرت‌های جهانی که از رژیم شاه حمایت می‌کردند به صدام کمک کردند که قصد آنها ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس سربازانی وجود داشت که از عراق به ایران پیوستند، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از ملت عراق راضی به جنگ با کشور ایران نبودند، این افراد کسانی هستند که مقابل صدام و مهره‌های سرسپرده ارتش وابسته به آن مقاومت کرده و سرانجام صدام را سرنگون کردند و اکنون نظام سیاسی عراق در دست این بخش از مردم است.

استاندار با اشاره به مقاوت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: دزفول شهرستانی بود که در دفاع مقدس مورد هجوم صدام و اصابت موشک‌هایی قرار گرفت که هر یک از آن موشک‌ها محله‌هایی را نابود می‌کرد، اما با این وجود مردم در مقابل دشمن همچنان مقاوت می‌کردند که جای تحسین دارد.

وی افزود: مقامت بی‌نظیر مردم آبادان باعث شد که ارتش عراق نتواند وارد شهر شود و در نهایت ارتش صدام شکست بخورد و از خاک ایران با سرافکندگی خارج شود.

خلیلیان عنوان کرد: جای جای استان خوزستان از جمله دشت آزادگان، اندیمشک، هفت تپه، هویزه، شوش، کرخه، حمیدیه و …. از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شایانی کردند که جا دارد برای هر کدام از شهرها بزرگداشتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید زوایا و گوشه‌های پنهانی دفاع مقدس برجسته شود: اهواز در دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریده‌ و نقش اهواز نیز باید در دفاع مقدس دیده شود.

استاندار خوزستان گفت: قرار بود ارتش دشمن یک هفته‌ای به تهران برسد اما پشت دروزاه‌های شهر اهواز متوقف شد که این حماسه‌ها را باید ارج نهیم.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب