آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
سه شنبه 05 مهر 1401
کد خبر: 5027
تعداد بازدید: 230

پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، فرارسیدن روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری را تبریک گفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در پیام پنجم مهرماه 1401 محمدحسین ارسطوزاده آمده است: «امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان پایه اساسی در توسعه شناخته می‌شود و به‌خوبی در حال پیشرفت است؛ به همین دلیل، گردشگری در همه مناطق جهانی در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است و در عین حال بسیاری از مقاصد و کسب‌وکار‌ها با چالش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی مانند نقش گردشگری در تغییرات اقلیمی، سازگار می‌‌شوند.

روز جهانی جهانگردی فرصتی را برای دولت‌ها فراهم می‌کند تا نقش گردشگری را در رشد فراگیر ارتقا دهند و به پیشرفت قابل توجهی دست یابند. تلاش برای رشد فراگیر به این معنا است که همگان از چشم‌انداز بهینه گردشگری برخوردار شوند. تنها از این راه است که شروع مجدد گردشگری می‌تواند مردم و جوامعی را که در حال حاضر بیشترین نیاز به آن را دارند، دریابند و آینده‌ای بهتر برای همگان را پی‌ریزی کنند.

سازمان جهانی گردشگری با تمرکز بر آینده گردشگری و توجه به وضعیت رو‌ به‌ بهبود این صنعت در جهان، روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ میلادی را “فرصتی برای تفکری دوباره برای گردشگری" یا "بازاندیشی برای گردشگری" عنوان کرده است. هدف UNWTO از انتخاب این شعار، الهام‌بخشیدن و کمک به توسعه این بخش از راه‌هایی همچون آموزش و اشتغال‌‌ و تأثیر گردشگری بر کره زمین و فرصت‌های رشد پایدار است.

همچنین به‌دنبال شعار سازمان جهانی گردشگری برای روز جهانی جهانگردی در سال 2022، و باتوجه به تنوع گردشگری موضوعی، شعار ملی "رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران" از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای هفته گردشگری در سال 1401 برگزیده شده است که در راستای تحقق این شعار، 
اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان با برپایی 15دوره کوتاه‌مدت گردشگری رایگان با 15 سرفصل مختلف، از اواخر شهریورماه گذشته به استقبال روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری رفته است که هدف از برگزاری این دوره‌ها گسترش گردشگری به همه نقاط استان و دیگر مناطق کشور که بعضاً به امکانات آموزشی، دسترسی کمتری دارند، ایجاد کردن زمینه برای تعامل بین‌دستگاهی و گسترش فرهنگ عمومی‌سازی گردشگری و نشر این صنعت در سازمان‌های دیگر با هدف ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، تحقق شعار "آموزش بدون مرز (Education with no border)" با هدف مشارکت در انتقال تجربیات عملی اساتید و آموخته‌های علمی گردشگری به سایر نقاط کشور، آشنایی با فرهنگ سنت‌ها، اقوام و جاذبه‌های گردشگری استان برای افراد شرکت‌کننده و کمک به رشد صنعت گردشگری در استان، ایجاد تبادل و ارتباطات گسترده و یکپارچه جامعه گردشگری و کمک به یکسان‌سازی خدمات علمی و آموزشی در بخش گردشگری در همه نقاط کشور، فرآهم کردن زمینه اشتغال در شهرهای کوچک و تشویق مهاجرت از کلان‌شهرها به سمت شهرهای کوچک است.

اینجانب به نوبه خود روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری را به همه فعالان عرصه گردشگری کشور عزیزمان ایران، بالأخص دست‌اندرکاران و فعالان گردشگری استان خوزستان در حوزه‌های مختلف گردشگری و همکاران محترم تبریک می‌گویم و امیدوارم شاهد تحولات مثبتی در راستای پیشرفت صنعت گردشگری در جهان، ایران عزیزمان و استان و حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی به کشور زیبا، کهن و پهناورمان باشیم


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب