آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
یک شنبه 16 بهمن 1401
کد خبر: 5227
تعداد بازدید: 303

از رونمایی تا برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی

تدارک ویژه خوزستان برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌‌ صنایع‌دستی خوزستان از برپایی برنامه‌های ویژه در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده دوشنبه 17 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در این دوره استان خوزستان با رویکرد تازه‌تری نسبت به دوره‌های پیش حضور خواهد داشت.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌‌ صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: این رویداد فرهنگی هرسال با هدف تجمیع ظرفیت‌های مؤثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود که در این دوره، غرفه استان خوزستان در سالن 2-44 به مساحت 246 متر مربع، متشکل از چندین کانتر گردشگری، سرمایه‌گذاری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی خواهد بود.

او با اشاره به این موضوع که غرفه گردشگری استان از روز ۱۸ بهمن‌ماه  آماده بازدید از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است، ادامه داد: در این دوره، شاهد مشارکت مؤثر فعالان مختلف حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خوزستان خواهیم بود تا با تلاش‌های صورت‌گرفته شاهد معرفی بخشی از میراث گردشگری باشیم.

ارسطوزاده عنوان کرد: در غرفه خوزستان و در مدت زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران شاهد برگزاری کارگاه خوشنویسی «بررسی خطوط دوره اسلامی»، نشست تخصصی ژئوتوریسم استان خوزستان با عنوان «بررسی قابلبت‌های ثبت ژئوپارک»، کارگاه تخصصی گردشگری کودک و نوجوان، نشست آشنایی با گردشگری نابینایان با محوریت استان خوزستان، رونمایی از برنامه کاربردی سه‌بعدی گردشگری خوزستان و معرفی سایت گردشگری شرکت کوچ‌گشت اکسین خواهیم بود.
 
او افزود: ویژه‌برنامه‌های دیگری همچون نشست آثار شاخص ثبت‌شده دفاع‌مقدس، نشست نقش برنامه‌ریزی خدمات در توسعه گردشگری، نشست تخصصی پرنده‌نگری و رونمایی از کتاب پرنده‌نگری خوزستان، معرفی ظرفیت‌های آبی خوزستان برای سرمایه‌گزاری بخش خصوصی، نشست تخصصی با موضوع «بررسی آثار نفت در میراث‌فرهنگی و گردشگری با رویکرد تعیین کاربری فرهنگی ـ گردشگری و امکان واگذاری به بخش خصوصی» و سلسه‌نشست‌های ناشنیده‌های سنگرنشینان (روایت‌های گردشگری دفاع‌مقدس) نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده غرفه گردشگری استان خوزستان خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در آخر همچنین از اجرای پاراتور نمایشگاه ویژه نابینایان، شاهنامه‌خوانی با اجرای زوج شاهنامه‌خوان، مسیرهای گردشگری شهری و یادمان‌های دفاع‌مقدس، نشست تخصصی با بنیاد حفظ آثار با موضوع بررسی آثار دفاع‌مقدس (با رویکرد تعیین کاربری فرهنگی ـ گردشگری و امکان واگذاری به بخش خصوصی)، معرفی شاخصه‌های نفت و بافت صنعتی در خوزستان، رونمایی از سایت سفیران گردشگری و نشست ادبیات نفتی خبر داد.
 
گفتنی است اجرای برنامه‌های بومی و محلی برای معرفی میراث ناملموس خوزستان در حوزه موسیقی و آداب و رسوم اقوام، از دیگر برنامه‌های جانبی غرفه خوزستان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب