آخرین به روز رسانی: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
دوشنبه 22 اسفند 1401
کد خبر: 5305
تعداد بازدید: 183

گشت تخصصی «کودک سبز» در اهواز برگزار شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: باحضور دانش‌آموزان معلول تحت حمایت بهزیستی، برخی از فرزندان مدافع حرم و دانش‌آموزان مدرسه دخترانه بنت‌الهدی، گشت تخصصی کودک سبز در اهواز برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب دوشنبه 22 اسفندماه 1401 ضمن تقدیر از همه افرادی که در برگزاری این گشت تخصصی همکاری داشتند،گفت: یکی از مفاهیم اصلی حوزه کودک، آشنایی با محیط‌زیست، طبیعت، افزایش هوش طبیعت‌گرا و  دوستی با حیات پیرامونی است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در راستای همین هدف، با همکاری گروه گردشگری کودک «بامک» و به مناسبت ایام درختکاری و فرارسیدن بهار و نوزایی طبیعت اقدام به برگزاری یک گشت تخصصی کودک کرد که با استقبال گرمی از طرف کودکان و خانواده‌های آن‌ها مواجه شد.

او ادامه داد: در این گشت تخصصی کودک که باحضور مهدیس مکوندی راهنمای تخصصی کودک و الهام سیامکانی قصه‌گو و گوینده کودک رادیو برگزار شد، تلاش شد که با استفاده از هنرهای نمایشی، قصه‌گویی و کاشت گل و گیاه، مفهوم کودک سبز و ارتباط و احترام به محیط‌زیست را به کودکان و شرکت‌کنندگان در این گشت آموزش دهیم.

عامری‌نسب تصریح کرد: مراقبت از طبیعت، درختکاری، دوری از اصراف و ترویج روحیه سرزندگی از مشخصات یک آدم سبز است که در این گشت تخصصی، فرزندان معلول تحت حمایت بهزیستی، برخی از فرزندان مدافع حرم و دختران مدرسه بنت‌الهدی با این مفهوم به خوبی ارتباط برقرار کردند .

او با اشاره به کاشت گل توسط کودکان در باغچه و حیاط  ساختمان تاریخی و ثبت‌ملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به‌عنوان مکان برگزاری گشت، گفت: به‌دنبال آموزش کودکان و نحوه کاشت گل، تیم اجرایی هشت نفره‌ای از میان این کودکان انتخاب و به صورت عملی گل‌های دریافتی را در باغچه کاشتند. همچنین در پایان این گشت، به رسم یادبود و زنده نگاه داشتن خاطره این روز سبز، تعدادی نشای گل جعفری به شرکت‌کنندگان اهدا شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب